Raamsdonk krijgt flink klop

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

19 april 2015 14:30

Groeninge, P. van

In de eerste helft leek Raamsdonk tegen koploper SC Welberg nog aardig mee te kunnen voetballen, maar op slag van rust kwam de thuisploeg op 2-0 en daarmee was het verzet gebroken. Na rust liep SC Welberg freewheelend uit naar een 7-0 overwinning.

SC Welberg – Raamsdonk

Na de 4-0 winst op DIVO een week eerder reisde Raamsdonk met enig vertrouwen af naar Welberg om het daar op te nemen tegen de koploper. Thuis had Raamsdonk al de kracht van deze tegenstander ondervonden, maar SC Welberg speelt niet altijd in de sterkste opstelling omdat er ook enkele buitenlandse spelers in de selectie staan die gedetacheerd zijn bij de hoofdsponsor en niet altijd beschikbaar zijn. Dat zou vandaag overigens uit de score niet blijken…. Het was wennen voor de spelers van Raamsdonk, er werd namelijk op kunstgras gespeeld. Het zonnetje scheen lekker en in combinatie met het kunstgras voelde het voor de spelers behoorlijk warm aan. Door de vele blessuregevallen werd  coach Eugène v.d. Heijden wederom gedwongen enkele omzettingen door te voeren. Vanaf het beginsignaal was SC Welberg wel de bovenliggende partij en al na tien minuten kwam men op voorsprong. Een foutje in de verdediging werd door Tom Mulders resoluut afgestraft, 1-0. Tien minuten later moest Koen Nieuwesteeg assistentie op de doellijn verlenen om een grotere achterstand te voorkomen. Gaandeweg kwam Raamsdonk iets beter in haar ritme en kreeg na 30 minuten een eerste goede mogelijkheid. Een slim balletje van Justin van Strien op Bram Baas kon door laatstgenoemde net niet genoeg vaart mee worden gegeven. Even later kreeg Bram nog een kans, maar op een paar meter van het doel werd hij gestuit. Op het moment dat Raamsdonk dacht dat de rust met een minimale achterstand kon worden gehaald, sloeg SC Welberg genadeloos toe. In het rustsignaal wist topscoorder Tom Mulders toch nog het net te vinden, 2-0. Gezien het spelbeeld kwam Raamsdonk voor een onmogelijke taak te staan en dat zou na rust ook blijken.

Na de thee ging het al snel fout bij Raamsdonk. In de 49e minuut scoorde Tom Mulders zijn derde treffer na een miscommunicatie in de defensie, 3-0. Raamsdonk kon op dat moment niets anders meer doen dan proberen de schade te beperken, maar dat gebeurde helaas niet. De kopjes gingen omlaag, SC Welberg mocht naar hartenlust aanvallen en de snelle voorhoede van de thuisclub wist daar ook wel raad mee. In de 63e minuut kreeg SC Welberg een penalty na een handsbal en vanaf elf meter scoorde Lars Bogers de 4-0. Ook hierna bleef het eenrichtingsverkeer op het doel van Raamsdonk en vijf minuten later verhoogde Jeroen Bogaard de teller naar vijf. Het mooiste doelpunt van de wedstrijd werd bewaard tot de 72e minuut. Xander Rens trok vanaf links naar binnen en met een verwoestend schot van zo’n 20 meter joeg hij de bal in de kruising, 6-0. Nog was het leed voor Raamsdonk niet geleden, in de 75e minuut werd het namelijk 7-0 door een doelpunt van Jeroen Bogaard. Hierna nam de thuisploeg gelukkig wat gas terug en werd de resterende tijd plichtmatig uitgespeeld. Raamsdonk had zich met name in de tweede helft gewillig naar de slachtbank laten leiden. Aanstaande zondag speelt Raamsdonk de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Hopelijk kan men dan tegen PCP de wrange smaak van deze smadelijke nederlaag wegspoelen.

Opstelling SC Welberg: Stefan Evers, Ritch Krens, Xander Rens, Lars Bogers, Bouke van Hooydonk, Tom Mulders, Erik van Minderhout, Mitch Krens, Martijn Hagens (Mels Meeusen), Jeroen Bogaard, Papp Levente

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Rick van Dongen), Koen Nieuwesteeg, Jordi v.d. Korput, Pieter van Dorst, Mike Vermeer (Thijn de Bont), Lars van Strien, Marcel v.d. Kieboom, Sven Kerst (Aäron v.d. Korput), Justin van Strien, Bram Baas