Ruime zege voor Raamsdonk

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

12 april 2015 14:30

Rijswijk, H. van

Raamsdonk herstelde zich van de zeperd tegen FC Moerstraten. Thuis tegen DIVO liep het een stuk beter. Op slag van rust kwam Raamsdonk op voorsprong en dit werd in het laatste kwartier van de wedstrijd uitgebouwd naar een simpele 4-0 overwinning.

Raamsdonk - DIVO

Dit duel gaat de boeken in als de laatst gespeelde wedstrijd tussen beide teams, immers DIVO stopt na dit seizoen vanwege een fusie met v.v Dinteloord en samen gaan ze verder onder de naam van v.v. Prinsenland. Op vier wedstrijden voor het einde van de competitie stond er voor beide teams niets meer op het spel, zodat men lekker vrijuit kon voetballen. De zon scheen bovendien heerlijk over Den Uilendonck waardoor het ook langs de lijn aangenaam was. De eerste speldenprikken werden door DIVO uitgedeeld, maar keeper Ralph Blankers stond steeds goed opgesteld. Beide teams gaven elkaar verder weinig toe en het spel speelde zich voornamelijk op het middenveld af. In de 37e minuut kreeg Raamsdonk de eerste goede kans. Jurre van Laarhoven gaf een afgemeten pass op Justin van Strien, maar helaas ging zijn lob over het doel. Coach Eugène v.d. Heijden moest zijn formatie voor rust al op twee plaatsen aanpassen. Zowel Mike Vermeer als Luuk Nieuwesteeg moesten met een blessure van het veld, ze werden vervangen door Bram Baas en Sven Kerst. De rust leek met een brilstand te worden gehaald, maar in blessuretijd werd er toch nog gescoord. Uit een prima pass van Bram Baas kwam Justin van Strien vrij voor doel te staan, hij aarzelde vervolgens niet en haalde van dichtbij doeltreffend uit, 1-0. In de tweede helft hield Raamsdonk controle over de wedstrijd, toch kreeg DIVO in de 52e minuut een niet te missen kans, maar gelukkig werd de bal naast gelopen. Hierna nam Raamsdonk het heft weer in handen en doelpunten konden niet uitblijven, DIVO gaf achterin namelijk steeds meer ruimte weg. In de 67e minuut kon de DIVO-doelman de bal uit een vrije trap van Jordi v.d. Korput nog net op tijd weg boksen voor een aantal inkomende Raamsdonk-spelers, maar in de 74e minuut werd hij toch geklopt. Marcel v.d. Kieboom behield na een goede onderschepping het overzicht en gaf Bram Baas de gelegenheid de score op te voeren, 2-0. Vijf minuten later kreeg Raamsdonk een terechte penalty. Op het juiste moment werd er druk op de bal gezet en de voorzet van Bram Baas leek door Sven Kerst verzilverd te worden, echter net voor het laatste tikje werd hij gehaakt. Jordi v.d. Korput maakte vervolgens vanaf elf meter geen fout en stuurde de keeper de verkeerde hoek in, 3-0. De wedstrijd was gespeeld en in de slotminuut werd het zelfs nog 4-0. Een dieptepass van Jordi v.d. Korput werd prima gecontroleerd door Jurre van Laarhoven en van dichtbij liet hij de doelman kansloos, 4-0. Na een paar nederlagen op rij mocht Raamsdonk eindelijk weer eens drie verdiende punten bijschrijven. Komende zondag gaat Raamsdonk op bezoek bij koploper SC Welberg. Deze wedstrijd begint om 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Mike Vermeer (Bram Baas), Jordi v.d. Korput, Niels van Strien, Lars van Strien, Marcel v.d. Kieboom (Rick van Dongen), Koen Nieuwesteeg, Jurre van Laarhoven, Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg (Sven Kerst)

Opstelling DIVO: Wiebe Vissers, Lex Witter, Arno van Wezel, Rick Nieuwland, Joey van Tilburg, Derrik Vinje, Daan Huijps, Joeri Leest, Pieter Suijkerbuijk, Tom Testers, Christian Nieuwland