Discutabele penalty nekt Raamsdonk

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

22 maart 2015 14:30

Karacelik, A.

In de eerste helft dacht Raamsdonk met een 0-0 ruststand te kunnen gaan rusten, maar scoorde DEVO toch nog in laatste minuut. In de tweede helft overkwam Raamsdonk hetzelfde, nadat het eerder verdiend op gelijke hoogte was gekomen. Echter het was bijzonder teleurstellend én ook frustrerend dat dit tot stand kwam na een onterecht toegekende penalty. Feit was wel dat Raamsdonk weer tegen een nederlaag op liep, 2-1.

DEVO – Raamsdonk

Het geluid van ronkende motoren en de geur van kerosine overheersten op het nostalgische sportpark van DEVO in Bosschenhoofd, dat pal naast het vliegveld van Seppe ligt. (Tegenwoordig bekend als Breda International Airport) DEVO kende een sterke seizoenstart en pakte de eerste periodetitel. Na zeven wedstrijden liep men op 2 november jl. tegen de eerste nederlaag op en dat was op Den Uilendonck in Raamsdonk, het werd toen 2-1. Op een hobbelig veld was het moeilijk voetballen en in het eerste kwartier had verzorger Tiny Pauwels het druk met drie blessuregevallen, maar gelukkig konden de spelers door hem weer worden opgelapt. Het eerste gevaarlijke moment kwam van Raamsdonk in de 20e minuut, maar de DEVO-keeper kon het schot van Jurre van Laarhoven onschadelijk maken. Twee minuten later kreeg DEVO een dot van een kans, maar door een verkeerde aanname werd deze ideale kans verprutst. Op het half uur had Raamsdonk pech toen Koen Nieuwesteeg Justin van Strien met een afgemeten pass de diepte in stuurde. Justin liep zijn tegenstander op snelheid er uit en verschalkte ook de keeper, maar helaas kwam de bal op de paal. Ook DEVO, dat steeds van achteruit de diepe bal op de fysiek sterke spits inspeelde, kreeg in de 37e minuut nog een goede mogelijkheid, echter keeper Ralph Blankers pareerde de inzet. De rust leek met een brilstand te worden gehaald en de meeste supporters waren al op weg naar de kantine toen DEVO toch nog op voorsprong kwam. Even was de organisatie bij Raamsdonk zoek en daar profiteerde Ruud Koevoets van. Met een bekeken lob zorgde hij voor de 1-0.

Na rust pakte Raamsdonk de zaken wat energieker aan, zonder echter tot goede uitgespeelde kansen te komen. Ook DEVO drukte niet door en men gokte er op dat de minimale voorsprong kon worden vastgehouden. In het laatste kwartier werd de druk op de thuisploeg verhoogd en prompt kreeg Raamsdonk een hele goede kans. Luuk Nieuwesteeg werd door Marcel v.d. Kieboom vrijgespeeld, maar hij zat net iets te kort op de keeper om af te kunnen ronden. In de tegenstoot kwam Raamsdonk goed weg, een vrije schietkans werd door DEVO onbenut gelaten. In de 80e minuut kreeg Luke de Bont een beste kans na voorbereidend werk van Lars van Strien, maar ook nu kon de keeper van DEVO nog redding brengen. Toch kwam de verdiende gelijkmaker er een paar minuten later wel. De inzet van Lars van Strien rolde langzaam in het doel, 1-1. In de laatste minuut van de reguliere speeltijd kreeg Raamsdonk zelfs nog een kans op meer. Marcel v.d. Kieboom klopte twee tegenstanders op snelheid, maar helaas ging zijn schot vrij voor doel net over. Daar waar iedereen zich eigenlijk al verzoend had met een gelijkspel, wat gezien het wedstrijdbeeld ook volkomen terecht zou zijn, werd Raamsdonk in de blessuretijd toch nog gefopt. Eerst werd het vlagsignaal voor buitenspel van assistent scheidsrechter Bart Blankers genegeerd en vervolgens werd een correcte sliding op de bal door de scheidsrechter beoordeeld als een overtreding. Omdat dit binnen de beruchte lijnen gebeurde, ging de bal dus op de stip. Raamsdonk voelde zich in de maling genomen, maar uiteraard had DEVO daar geen boodschap aan. Mark Schoonen nam het cadeautje in dank aan en knalde de 2-1 tegen de touwen. Direct hierna klonk het eindsignaal en zat er voor Raamsdonk niets anders op dan de wonden te likken. Ontgoocheld en ook enigszins gefrustreerd zochten spelers én staf de kleedkamer op. Komende zondag speelt Raamsdonk wederom een uitwedstrijd, men gaat dan op bezoek bij FC Moerstraten, aanvang 14.30 uur.

Opstelling DEVO: Gert-Jan van Eekelen, Richard Dockx, Mike van Dorst, Patrick Koevoets (Youri de Veth), Jasper Reuvers, Corné Schenk, Nicky van Geesbergen, Mark Schoonen, Ruud Koevoets (Marco Reuvers), Jordi Braspenning, Mitchel Roovers

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Mike Vermeer, Alan Koomans v.d. Dries, Niels van Strien (Luke de Bont), Koen Nieuwesteeg, Justin van Strien, Jordi v.d. Korput, Jurre van Laarhoven (Marcel v.d. Kieboom), Lars van Strien, Luuk Nieuwesteeg