Raamsdonk 1 (zon) - SAB 1 (zon)

SAB 1 (zon)

Daan de Leij

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

22 februari 2015 14:30

Roks, L.P.

Net als in de heenwedstrijd in Breda was SAB ook nu te sterk voor Raamsdonk en won wederom met miniem verschil. De voor rust verkregen voorsprong bleek voldoende voor een driepunter, het werd 0-1.

Raamsdonk - SAB

Traditioneel heeft Raamsdonk het altijd moeilijk na het carnavalsfeest dat op Den Haaykaant intensief wordt gevierd. Raamsdonk, dat nog steeds verre van compleet was, ging echter gretig van start en dat leverde binnen een tijdsbestek van drie minuten twee goede mogelijkheden op. In de tweede minuut ging het schot van Jurre van Laarhoven via de vuisten van de SAB-doelman naast en in de vijfde minuut zag Alan Koomans v.d. Dries zijn vrije trap knap worden gekeerd en ging de rebound van Lars van Strien voorbij het doel. Raamsdonk zette de defensie van SAB vroeg vast en daar hadden de gasten duidelijk moeite mee. Toch ontworstelde SAB zich gaandeweg aan de druk en kreeg in de 20e minuut een beste kans, gelukkig kon de inzet door Robert van Dorst op de doellijn worden gekeerd. SAB werd gevaarlijker en kwam in de 38e minuut op voorsprong. Vanaf rechts krulde Daan de Leij de bal met zijn “chocolade-been” in het doel, 0-1. Twee minuten later kreeg SAB een nog betere mogelijkheid, maar met een knappe redding hield keeper Ralph Blankers Raamsdonk op de been.

In de tweede helft probeerde Raamsdonk het tij te keren en ging nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker, maar het ontbrak Raamsdonk aan stootkracht om SAB echt in verlegenheid te kunnen brengen. Eénmaal had Raamsdonk de pech dat Marc v.d. Meeren bij een kansrijke aanval werd teruggefloten na een overtreding op Koen Nieuwesteeg, daar waar de voordeelregel wellicht beter toegepast had kunnen worden door scheidsrechter Roks, die overigens een prima wedstrijd floot. SAB verdedigde de minimale voorsprong met verve, maar ging ook niet echt op jacht naar een tweede, bevrijdende, treffer. In de 77e minuut kreeg SAB nog wel een goede kans, maar bij een lob scheerde de bal de lat. In de slotfase speelde Raamsdonk alles of niets. Justin van Strien kreeg de bal uit een corner voor zijn voeten, maar schoot van dichtbij over en ook Jeroen Bink zat er heel dichtbij, maar de verdiende gelijkmaker viel maar niet. Bij een vrije trap in blessuretijd toog ook doelman Ralph Blankers mee naar het front. De inzet werd in de doelmond gepompt, maar bij de scrimmage op een meter van het doel kon de bal nog door een Bredaas been worden weggewerkt. Helaas werd er niet meer gescoord, wederom stond Raamsdonk met lege handen en zag het gat met SAB groeien tot 6 punten.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Jeroen Bink), Mike Vermeer, Jeffry Bek, Niels van Strien, Koen Nieuwesteeg, Jurre van Laarhoven, Marc v.d. Meeren, Alan Koomans v.d. Dries, Justin van Strien, Lars van Strien

Opstelling SAB: Joris Verpaalen, Marco van Helden, Damian Kefilev, Tom Askamp, Jurian Michielsen, Rick Mertens (Robert v.d. Heuvel), Mitchel Oomen, Thomas Baljeu, Nick Pieters (Christian Kefilev), Daan de Leij (Justin de Rooij), Rory v.d. Werff