Raamsdonk komt slecht uit de winterstop

De Schutters 1 (zon)

Yordy Janssen
Jeroen Kuijpers

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

8 februari 2015 14:30

Ahabbad, S.

Raamsdonk kwam slecht uit de winterstop en verloor in Stampersgat onnodig met 2-0 van De Schutters.

De Schutters - Raamsdonk

Na een lange winterstop, op 21 december jl. werd de laatste wedstrijd gespeeld, mocht Raamsdonk weer aan de bak. Raamsdonk had te kampen met behoorlijk wat blessuregevallen en in de warming up viel ook nog eens doelman Ralph Blankers met een rugblessure uit. Hij werd vervangen door A-jeugd keeper Rick van Dongen, die zich een waardige stand-in toonde. Op een prima bespeelbaar veld werd direct de toon door de thuisclub gezet. Middels een paar fikse overtredingen probeerden de gastheren het spel te ontregelen. Toch zorgde Raamsdonk voor het meeste gevaar en na tien minuten kreeg Marcel v.d. Kieboom al een eerste mogelijkheid, maar zijn inzet werd door de doelman gekeerd. Tien minuten later zette Jurre van Laarhoven met een subtiele beweging Marc v.d Meeren vrij voor doel, maar ook deze kans werd gemist. In de 38e minuut kreeg De Schutters een eerste mogelijkheid, echter keeper Rick van Dongen reageerde attent en pakte de bal weg voor de inkomende spits. Twee minuten later had Justin van Strien pech dat zijn geplaatst schot via de lat weer terug het veld in kwam.

Na rust kregen de toeschouwers eenzelfde spelbeeld voorgeschoteld. Raamsdonk dicteerde wel het spel, echter er werd in een veel te laag tempo gespeeld, waardoor De Schutters nauwelijks in de problemen kwam. Het eerste gevaar kwam uit een vrije trap voor Raamsdonk, echter de inzet van Jordi v.d. Korput werd door de doelman gekeerd. Raamsdonk bleef op zoek naar de openingstreffer, maar een foutje in de 60e minuut werd genadeloos afgestraft door De Schutters. Van dichtbij was Yordy Janssen trefzeker, 1-0. Hiermee deelde het thuisteam meteen een flinke tik uit en Raamsdonk kwam deze tegenslag ook niet meer te boven. De marge werd in de 76e minuut zelfs vergroot. Uit een counter wist Jeroen Kuijpers de 2-0 te scoren. Hierna trok De Schutters zich terug op eigen helft en Raamsdonk had niet het vernuft om een bres in de hechte defensie te slaan. Daar kwam nog bij dat De Schutters stevige overtredingen niet uit de weg ging en dat werd helaas ook nog eens gevoed door reacties vanuit de dug-out van de thuisclub. De Schutters kreeg nog een paar aardige countermogelijkheden, maar gescoord werd er niet meer. Het bleef bij 2-0 en Raamsdonk had deze nederlaag volledig aan zichzelf te wijten. Komend weekend wacht het carnaval op Den Haaykaant, hopelijk wordt hierna de draad weer goed opgepakt.

Opstelling Raamsdonk: Rick van Dongen, Robert van Dorst, Koen Nieuwesteeg, Niels van Strien, Jeroen Bink, Jordi v.d. Korput, Justin van Strien (Alan Koomans v.d. Dries), Marcel v.d. Kieboom, Marc v.d. Meeren (Luke de Bont), Lars van Strien, Jurre van Laarhoven (Jeffry Bek)

Opstelling De Schutters: Perry Broos, Mark v.d. Heerik, Patrick Naalden, Dennis Beerendonk, Maikel Houtepen, Anil Nejal, Jorre Broeren, Yordy Janssen, Robert Vergouwen (Jesse Assenberg), Ronald Mol, Jeroen Kuijpers (Bryan Dingenouts)