Raamsdonk met verlies de winterstop in

UVV'40 1 (zon)

Thomas Maas
Maikel Jansen

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

21 december 2014 14:30

Jong, J. de

In de laatste wedstrijd voor de winterstop bood Raamsdonk goed weerstand aan het sterke UVV’40 uit Ulvenhout. Bij de rust was er door beide partijen nog niet gescoord, maar na de break brak UVV’40 met een beauty de ban en liep vervolgens uit naar 0-2. Een kwartier voor tijd had Raamsdonk dé kans op de aansluitingstreffer, maar de toegekende penalty werd helaas gemist.

Raamsdonk - UVV'40

Raamsdonk had nog iets goed te maken tegen UVV’40. In de heenwedstrijd op 21 september jl. ging men namelijk kansloos met 5-1 ten onder. Er waaide een stevige wind over Den Uilendonck, waardoor het voor de trouwe toeschouwers erg koud aanvoelde. Raamsdonk kwam goed uit de startblokken en kreeg al na zes minuten een eerste mogelijkheid, de sluitpost van UVV’40 wist de pegel van Wesley Severins echter te keren. UVV’40 trok na een kwartier het initiatief naar zich toe en kreeg direct twee goede kansen. Bij de eerste kans schoot een UVV-er met een halve omhaal net naast en niet veel later kreeg een andere speler een nog betere kans, maar van dichtbij kopte hij de bal echter over het doel. Na zo’n 25 minuten was Raamsdonk weer dreigend. Een mooie combinatie tussen Joep Kuijsters en Jurre van Laarhoven eindigde helaas net achter de vrijstaande Luuk Nieuwesteeg. Op het half uur leek UVV’40 op voorsprong te komen. Met een lob werd keeper Ralph Blankers geklopt, maar Robert van Dorst reageerde attent en wist de bal nog uit de doelmond weg te werken.

In de tweede helft was UVV’40 meteen vanaf de aftrap gevaarlijk bij een scrimmage voor het doel van Raamsdonk, maar gelukkig kon er nog net op tijd worden “geruimd”. Het duel was hierna weer aardig in evenwicht, maar in de 56e minuut kwam UVV’40 uit het niets op voorsprong en hoe! Een schot van Thomas Maas op zo’n 30 meter van het doel sloeg als een granaat tegen de touwen, 0-1. Raamsdonk moest nu komen, men gaf wel wat meer ruimte weg en dat werd in de 64e minuut afgestraft. Met een gelukje kreeg Maikel Jansen de bal mee en alleen voor de keeper rondde hij eenvoudig af, 0-2. Een minuut later kreeg Raamsdonk weer een beetje hoop toen UVV’40 met tien man kwam te staan. Jordy Jeras liep tegen een tweede gele kaart op en mocht vervroegd gaan douchen, al was dit wel een hele zware sanctie van de scheidsrechter, die te nadrukkelijk zijn stempel op deze wedstrijd drukte. In de 77e minuut kreeg Raamsdonk dé kans om tot de aansluitingstreffer te komen. Een speler van UVV’40 maakte hands in de zestien en Joep Kuijsters mocht vanaf de penaltystip aanleggen. De keeper zat echter in de goede hoek en ranselde de bal uit het doel. Toch kreeg Joep van de scheidsrechter een herkansing, hij oordeelde namelijk dat er te vroeg was ingelopen. Er volgde een psychologisch spelletje, welke hoek zouden beide spelers nu kiezen? Joep koos voor dezelfde hoek, maar dat deed ook de doelman van UVV’40 en wederom wist hij zijn inzet te keren. Direct hierna moest ook Raamsdonk met tien man verder nadat Rob Kuijsters voor commentaar een tweede gele kaart kreeg voorgeschoteld. Raamsdonk probeerde het nog wel en kreeg nog een paar halve kansen, maar gescoord werd er helaas niet . UVV’40 kreeg in de slotfase diverse countermogelijkheden, maar sprong daar slordig mee om. Het bleef bij 0-2. UVV’40 gaat als nummer twee de winterstop in en Raamsdonk staat nu gedeeld zesde samen met DIVO.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst (Mark Berende), Mike Vermeer, Rob Kuijsters, Jeroen Bink, Joep Kuijsters (Niels van Strien), Lars van Strien, Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Wesley Severins, Jurre van Laarhoven

Opstelling UVV'40: Tim Heestermans, Jordy Jeras, Maikel Jansen, Sjoerd den Dekker, Rolf Snepvangers, Thomas Maas, Bas van Summeren, Ruud Heestermans, Joell Maas, Kevin Heiner, Luc van Dongen