Raamsdonk komt slechte start niet te boven

SC Welberg 1 (zon)

Jasper van Minderhout
Mitch Krens
Tom Mulders
Jasper van Minderhout
Tom Mulders

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

30 november 2014 14:30

Huijgevoort, J. van

Raamsdonk kwam een slechte start tegen SC Welberg niet meer te boven. Na een kwartier stond het 0-3 en was de wedstrijd in feite al gespeeld. Na rust scoorde Raamsdonk wel de aansluitingstreffer en kreeg men ook kans op meer, maar in de slotfase liep SC Welberg uit naar 1-5.

Raamsdonk - SC Welberg

Raamsdonk had vooraf zéker de intentie om haar huid zo duur mogelijk te verkopen tegen de huidige koploper, maar daar kwam in het veld niets van terecht. Binnen vijf minuten keek Raamsdonk tegen een 2-0 achterstand aan. In de 2e minuut was het al raak. Keeper Ralph Blankers kon de eerste inzet nog keren, maar was kansloos op de rebound van Jesper van Minderhout, 0-1. Drie minuten later was het Mitch Krens die de score na een uitval verdubbelde, 0-2. Slechter kun je een wedstrijd niet beginnen, al leek Raamsdonk in de 11e minuut terug in de wedstrijd te komen. Er volgde een mooie aanval over rechts. Via Robert van Dorst kwam de bal voor de voeten van Luuk Nieuwesteeg, maar zijn inzet werd door de keeper gepareerd. In de 15e minuut was de wedstrijd min of meer al gelopen. Bij een corner vanaf rechts werd de bal door iedereen gemist en was het voor Tom Mulders vervolgens een koud kunstje om de bal over de doellijn te werken, 0-3. Raamsdonk had weinig in te brengen en kwam nog een keer goed weg toen een inzet via de onderkant van de lat terug het veld in kwam.

Na rust probeerde Raamsdonk er toch nog het beste van te maken en trok ten aanval. Inmiddels was de duisternis wel héél vroeg ingevallen en moesten de lampen zelfs worden ontstoken. SC Welberg was niet meer zo dominant zoals in de eerste helft en dat kwam ze nog bijna duur te staan. In de 52e minuut werd het 1-3. Jeroen Bink kon een corner van dichtbij met het hoofd afronden en een paar minuten later had de 2-3 zomaar kunnen vallen. De schuiver van Marcel v.d. Kieboom ging maar rakelings naast. Het was jammer dat deze actie geen treffer opleverde, anders hadden de toeschouwers waarschijnlijk toch nog een andere wedstrijd gezien. Naarmate de tijd verstreek, werd het voor Raamsdonk natuurlijk steeds moeilijker en in de 75e minuut werd de wedstrijd definitief beslist toen Jasper van Minderhout voor de 1-4 zorgde. Dat het uiteindelijk nog 1-5 werd door Tom Mulders was meer voor de statistieken. Raamsdonk had zich in de beginfase laten overrompelen, maar dat was natuurlijk ook de verdienste van SC Welberg dat aantoonde niet voor niets koploper te zijn.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Ivo Kuijpers, Jordi v.d. Korput (Jesper Kamp), Alan Koomans v.d. Dries, Jeroen Bink, Jurre van Laarhoven, Wesley Severins, Marcel v.d. Kieboom (Marc v.d. Meeren), Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg

Opstelling SC Welberg: Stefan Evers, Tom Bogers, Ritch Krens, Lars Bogers, Bouke van Hooijdonk (Jeroen Bogaard), Jasper van Minderhout (Mels Meeusen), Tom Mulders, Erik van Minderhout, Mitch Krens (Rick Schuurman), Martijn Hagens, Papp Levente