Raamsdonk komt goed weg tegen DIVO

DIVO 1 (zon)

Pieter Suijkerbuijk
Daan Huijps
Pieter Suijkerbuijk

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

23 november 2014 14:30

Koen, C.M.J.

In de uitwedstrijd tegen DIVO mocht Raamsdonk met een puntendeling de handen dichtknijpen. Raamsdonk speelde zonder bezieling en toen DIVO na rust op een 3-1 voorsprong kwam, leek het pleit beslecht. Uit het niets scoorde Raamsdonk echter de aansluitingstreffer en dat bracht DIVO aan het wankelen. In de slotfase werd zelfs de niet meer verwachte gelijkmaker gescoord, 3-3.

DIVO - Raamsdonk

Slechts één keer eerder speelde Raamsdonk in Dinteloord tegen DIVO. Dat was op 21 augustus 2011. Toen troffen beide teams elkaar in het bekertoernooi en werd het een eenvoudige 4-1 overwinning voor Raamsdonk. DIVO stond voorafgaand aan deze wedstrijd drie puntjes achter op Raamsdonk. Het was voor Raamsdonk dus zaak om een goed resultaat te boeken, zodat DIVO op afstand werd gehouden én de aansluiting met de top vier niet verloren zou gaan. In de beginfase leek Raamsdonk hiervan nog wel doordrongen te zijn, maar bij de eerste de beste aanval van DIVO in de 12e minuut ging het al mis. Pieter Suijkerbuijk strafte weifelend optreden van de Raamsdonk-defensie af, 1-0. Raamsdonk probeerde de draad weer op te pakken en kreeg ook een paar mogelijkheden via Wesley Severins, die zijn vrije trap net over zag gaan, en Marcel v.d. Kieboom die door Ivo Kuijpers vrij voor doel werd gezet maar in de handen van de keeper schoot. Raamsdonk liet op dat moment al geen beste indruk achter, maar kwam in de 25e minuut nog wel op gelijke hoogte. Een afvallende bal werd door Jordi v.d. Korput met een geplaatst schot doeltreffend afgerond, 1-1. Toch stond deze stand niet lang op het scorebord. In de 35e minuut kwam DIVO wéér op voorsprong. Een DIVO-speler kreeg op rechts alle vrijheid om een afgemeten voorzet te geven op Daan Huijps, die vervolgens de hoek voor het uitzoeken had, 2-1. Raamsdonk mocht van geluk spreken dat deze stand met de rust werd gehaald. Vlak voor de pauze kreeg DIVO namelijk nog twee grote kansen, een vrije kopbal van dichtbij ging naast en een schot ging via de lat over.

Door een paar wissels leek Raamsdonk zich na rust te gaan herpakken. Invaller Jurre van Laarhoven had de gelijkmaker op zijn schoen, maar de keeper kon ten koste van een corner redding brengen. Toch was de opleving van Raamsdonk maar van korte duur. Raamsdonk liet zich weer terugdringen en de 3-1 in de 62e minuut was een logisch gevolg. Wederom kwam het gevaar van rechts en van dichtbij tikte Pieter Suijkerbuijk de bal achter doelman Ralph Blankers. Raamsdonk leek zich al bij een nederlaag neergelegd te hebben en DIVO kreeg nog een paar behoorlijke kansen, maar deze werden allemaal om zeep geholpen. Toch kantelde de wedstrijd in de 73e minuut. Lars van Strien ontfutselde de laatste man van DIVO de bal en van dichtbij liet hij het net bollen, 3-2. Er kwam weer een beetje geloof bij Raamsdonk en de gastheren werden door de niet meer verwachte aansluitingstreffer toch aan het wankelen gebracht. De druk van Raamsdonk nam geleidelijk toe en men kwam vaker voor het doel van DIVO. Dit leverde in de 85e minuut de gelijkmaker op. Jurre van Laarhoven controleerde de bal en legde af op Justin van Strien die van buiten de zestien raak schoot, 3-3. In blessuretijd had Marcel v.d. Kieboom zelfs nog de winnende treffer op zijn schoen, maar via de vingertoppen van de DIVO-keeper ging de bal maar enkele centimeters naast. Nu zou een overwinning veel te veel van het goede zijn geweest, gezien het wedstrijdverloop mocht Raamsdonk zich zelfs gelukkig prijzen met dat ene puntje.

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Pieter van Dorst, Mike Vermeer (Justin van Strien), Ivo Kuijpers, Niels van Strien, Jeroen Bink (Marc v.d. Meeren), Alan Koomans v.d. Dries (Jurre van Laarhoven), Jordi v.d. Korput, Marcel v.d. Kieboom, Wesley Severins, Lars van Strien

Opstelling DIVO: Joeri Leest, Wiebe Vissers, Lex Witter, Arno van Wezel, Ricardo Vester, Joey van Tilburg, Derrik Vinje (Tom Testers), Daan Huijps, Maikel den Ouden, Pieter Suijkerbuijk, Jasper Verschuren (Peter van Giels)