Raamsdonk komt pas na rust op stoom

FC Moerstraten 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

9 november 2014 14:30

Dekkers, G.W.C.M.

Raamsdonk speelde tegen FC Moerstraten met name in de eerste helft een hele moeizame pot. Voor rust werd er niet gescoord, maar gelukkig kwam daar na de pauze verandering in. Na het openingsdoelpunt van Wesley Severins was het verzet van FC Moerstraten gebroken en liep Raamsdonk uiteindelijk toch nog uit naar een ruime 4-0 overwinning.

Raamsdonk - FC Moerstraten

Het contrast met de wedstrijd van een week eerder was erg groot. Tegen DEVO, toen nog koploper, speelde Raamsdonk een dijk van een wedstrijd en won verdiend met 2-1. Tegen FC Moerstraten, dat tot op heden twee puntjes bij elkaar had gesprokkeld, was het echter bijzonder magertjes. Van onderschatting mocht eigenlijk geen sprake zijn, daar was de hele week al genoeg op gehamerd, maar wellicht speelde het toch enigszins mee. Feit was wel dat Raamsdonk slecht aan de wedstrijd begon. Er werd in een veel te laag tempo gespeeld en de aansluiting naar de spitsen toe was er niet. Bovendien was de passing onzuiver. Met deze speelwijze speelde men FC Moerstraten in de kaart en het was dan ook niet  vreemd dat de gasten in de 6e minuut een grote kans kregen, maar gelukkig ging het schot over. Ondanks dat het spel erg rommelig oogde, kreeg Raamsdonk in de eerste helft nog wel een paar aardige mogelijkheden. In de 12e minuut werd de inzet van Marc v.d. Meeren afgeslagen en de rebound van Luuk Nieuwesteeg zeilde over de deklat. In de 19e minuut slalomde Lars van Strien door de defensie van FC Moerstraten en gaf Marc v.d. Meeren een vrije schietkans, maar nu kon de doelman met zijn voeten redding brengen.

Na de rust bleef in aanvang het spelbeeld hetzelfde. Raamsdonk had niet het vernuft om een bres te slaan in de hechte defensie van de tegenstander. In de 61e minuut was Lars van Strien er dichtbij, maar de keeper kon zijn inzet met de vingertoppen keren. In de 67e minuut werd de ban dan toch gebroken. Een vrije trap op de rand van de zestien werd door Wesley Severins snoeihard binnengeschoten, 1-0. Dit doelpunt werkte bevrijdend voor Raamsdonk en bij FC Moerstraten was het verzet meteen gebroken. Binnen zes minuten liep Raamsdonk uit naar een 3-0 voorsprong. Eerst was het Jurre van Laarhoven die attent op een klutsbal reageerde en van dichtbij scoorde. Even later speelde Luuk Nieuwesteeg zich knap vrij en op zijn schot had de keeper geen verweer. In de 78e minuut mocht aanvoerder Ivo Kuijpers namens Raamsdonk aanleggen voor een penalty, maar de doelman koos de goede hoek en ranselde de bal uit het doel. Toch werd het niet veel later wél 4-0 en hoe! De keeper van FC Moerstraten was bij een uittrap uit positie en Lars van Strien kreeg de bal op zo’n 35 meter van het doel. Met een weergaloze lob liet hij de graaiende doelman kansloos en maakte op deze wijze toch nog een mooi slot aan een wedstrijd die niet al te best was. De punten tellen, zullen we dan maar zeggen! Na de wedstrijd nam een koe van Pieter Boons bezit van het hoofdveld. Het Comité 75 jaar v.v. Raamsdonk had een koevlaaiwedstrijd uitgeschreven en na twee uur wachten kon Janneke van Oort als winnaar bekend worden gemaakt. In de tussentijd was het volop feest in de kantine. Raamsdonk 3 was gastheer in de derde helft en had een André Hazes-middag georganiseerd. Men had DJ, entertainer én Hazes imitator Robert Pouwels uitgenodigd en hij zorgde voor een geweldige middag/avond. Chapeau!

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Pieter van Dorst, Ivo Kuijpers, Jordi v.d. Korput, Niels van Strien, Lars van Strien, Alan Koomans v.d. Dries, Wesley Severins, Marc v.d. Meeren, Justin van Strien, (Jurre van Laarhoven) Luuk Nieuwesteeg (Luke de Bont)

Opstelling FC Moerstraten: Sander Branderhorst, Martijn Huysmans, Jilles de Theije, S. de Geus (Ritchi Franken), Rowan de Nijs, Reno van Tilburg, F. Bierbooms, J. Dekkers (Ko Bartelen), Bertjan Mulders, Jim v.d. Berge, Ties de Theije