Raamsdonk begint met 3 punter!

FCB-HWD 1 (zon)

4e klasse B

24 september 2023 14:30

J.J. Francisca

Sportpark Taludhoeve
Taludweg 5
3042JZ
ROTTERDAM
tel. 010-4374948

Raamsdonk heeft de eerste overwinning op zak door vrij eenvoudig te winnen van het Rotterdamse FCB-HWD. De ruststand was 0-1, de eindstand 0-4.

Door wegwerkzaamheden, met daarbij de nodige files in de aanrijroute naar de accommodatie van de gastheren, startte de wedstrijd om 14.45 uur

Raamsdonk legde de tegenstander vanaf minuut één haar wil op, men was gebrand op een goed resultaat. FCB-HWD kende de nodige afwezigen door blessures en vakanties, men miste dus de nodige spelers. De ziekenboeg bij Raamsdonk wordt gelukkig kleiner, op een drietal na kan men beschikken over een ruimere keuze. Jeugdspelers Lars Krabbendam (16 jaar) en Bas de Nijs (18 jaar) hebben zich prima staande gehouden en samen met Niels Knaap (19 jaar) en Ykk van Seeters (19 jaar) behoren ze tot de jonkies. Dit biedt perspectief voor het heden en de toekomst van onze club. Naast de vier genoemde zijn er nog enkele spelers die er aan zitten te komen, onze jeugdafdeling verricht prima werk waar de club haar voordeel mee doet.

Na het eerste fluitsignaal op het stroeve kunstgras, met een lekker schijnend zonnetje op het sportpark, werd er afgetrapt, Onder leiding van scheidsrechter Francisca zou het een mooie middag gaan worden voor de Raamsdonkse formatie.

Toch liet het eerste doelpunt te lang op zich wachten, na 28 minuten zorgde Luuk Nieuwesteeg voor de bevrijdende 0-1. Daarvoor werden de nodige kansen gecreëerd maar deze werden niet verzilverd. Ook FCB-HWD verscheen enkele keren gevaarlijk in het doelgebied van de Blauwwitten, met name de snelle linksbuiten zorgde voor het nodige gevaar. Met deze 0-1 werd er gefloten voor het rustsignaal. In de rust was er ondanks de verdiende voorsprong vooral ontevredenheid over de minimale marge. In de 60e minuut kende de scheidsrechter een penalty toe aan de thuisclub, maar deze werd gelukkig gestopt door doelman Jari Meeuwissen, die weer een puike wedstrijd keepte. Kort daarna zorgde Yordi Vissers na een voorzet van Lars Krabbendam voor de 0-2. Raamsdonk bleef aandringen, ging op zoek naar meer doelpunten en die inzet werd beloond. Luuk Nieuwesteeg bracht Lars Krabbendam in stelling en die knalde beheerst de 0-3 tegen de touwen, hiermee gooide Raamsdonk de deur op slot voor de strijdbare, sportieve spelers aan de zijde van FCB-HWD. In de 90e minuut werd de score verder uitgebouwd, goudhaantje Luuk Nieuwesteeg ontving de bal van Coen de Meijer op maat en bracht hiermee de eindstand van 0-4 op het scorebord.

Na een week eerder in het bekerduel met Waspik een mooi resultaat te hebben geboekt, gaf men dit een mooi vervolg in het eerste competitieduel met een afgetekende overwinning op FCB-HWD. Nu wacht ons een mooi affiche aanstaande zondag op Den Uilendonck waar wordt afgetrapt tegen de buren uit Den Berg, FC Right-Oh, aanvang 14.30 uur.

Hopelijk zal deze wedstrijd druk bezocht worden door beide supportersgroepen die hun team komen aanmoedigen. Op naar een mooie wedstrijd!

Opstelling Raamsdonk: Jari Meeuwissen, Bas de Nijs (Tygo Geuzendam), Ykk van Seeters (Jordi van de Korput), Lars van Strien, Jordi van der Kruijssen, Lars Krabbendam (Coen van Avendonk), Niels Knaap, Justin van Strien (Niels van Strien), Mathijs Kerst (Coen de Meijer), Luuk Nieuwesteeg, Yordi Vissers.