Raamsdonk kan net niet stunten tegen kampioen Be Ready

4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Afgelopen zondag kreeg Raamsdonk het ongenaakbare Be Ready op bezoek, dat bij een overwinning zeker van het kampioenschap zou zijn en dat al op vijf speelronden voor het eind van de competitie. Het was natuurlijk een kwestie van tijd, omdat de Hankenaren nog geen puntenverlies hadden geleden en inmiddels een straatlengte voorsprong op nummer 2 en 3 (Waspik en Chaam) hadden genomen. Voor Raamsdonk daarentegen zijn de punten meer dan welkom om nacompetitie tegen degradatie te ontlopen. Het was een drukte van belang op Den Uilendonck en een heerlijk zonnetje scheen over het sportpark. De teams werden welkom geheten met een sfeeractie van vuurwerk en rookfakkels en de supporters gingen er eens goed voor staan of zitten.

Gezien de doelpuntendrang van de bezoekers met een gemiddelde van 4 stuks per wedstrijd had coach Louis Roovers begrijpelijkerwijs voor een behoudende tactiek gekozen en een verdedigende stelling ingenomen om het Be Ready zo lastig mogelijk te maken met de bedoeling om daar waar mogelijk via een snelle counter er uit te komen. Pupil van de week Sam Schepers mocht de aftrap verrichten en na het fluitsignaal van scheidsrechter Sivac werd meteen de toon door Be Ready gezet. Zoals verwacht, zette de bezoekers hoog druk en Raamsdonk werd al vroeg richting de eigen zestien geduwd. Toch kreeg Raamsdonk al snel een hele serieuze kans, het was Mathijs Kerst die na zes minuten spelen zijn lob maar net naast zag gaan. Ook Justin van Strien deelde even later een speldenprik uit, maar hij kon de bal niet de juiste richting meegeven. Be Ready had wel een groot veldoverwicht, maar Raamsdonk hield vooralsnog eenvoudig stand en kreeg in de 26e minuut het doelpunt waar men naar op zoek was. Een vrije trap op de rand van de zestien werd door Jordi van de Korput feilloos binnen geschoten, 1-0 en dat zorgde voor een enorme ontlading. Be Ready pakte de draad hierna weer op en in de 33e minuut kwam Raamsdonk goed weg toen een inzet boven op de lat belandde. Hier bleef het bij en Raamsdonk ging met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na rust veranderde het spelbeeld niet. Be Ready was de bovenliggende partij en drukte Raamsdonk ver in de verdediging en de vraag was natuurlijk of Raamsdonk dit wel kon volhouden. Net zoals in de eerste helft kreeg Raamsdonk ook nu weer een eerste mogelijkheid om de score op te hogen. Na een prima aanval tussen Niels Knaap en Lars Krabbendam zag laatstgenoemde zijn inzet gekeerd worden door de doelman. De defensie van Raamsdonk gaf vooralsnog geen krimp en het gevreesde spitsenkoppel van Be Ready werd volledig geneutraliseerd. Kenmerkend was ook dat de bezoekers in deze wedstrijd niet tot één uitgespeelde kans kwamen. Het spel van Be Ready werd ook wat gehaaster en de ballen werden sneller de zestien ingepompt, maar de luchtmacht van Raamsdonk heerste ook op dat gebied. Er was in de 73e minuut helaas een vrije trap rond de zestien voor nodig om op gelijke hoogte te komen, al werd de bal wel op perfecte wijze achter doelman Jari Meeuwissen geschoten, 1-1. Er volgde een explosie van vreugde bij alles wat de clubkleuren van Be Ready droeg. Raamsdonk koesterde het puntje en bleef in de organisatie spelen. Het leek met vijf minuten op de klok er ook op dat Be Ready tegen het eerste puntenverlies aan zou lopen, maar het geluk was helaas met de kampioen. Een ogenschijnlijk kansloos schot van zo’n twintig meter van het doel leek een eenvoudige prooi te zijn voor Jari Meeuwissen, die op zijn verjaardag een dijk van een wedstrijd stond te keepen, maar wat een nachtmerrie voor elke keeper is, de bal glipte helaas door zijn benen in het doel, waardoor Be Ready er nog toch met de drie punten van door ging en ongeslagen tot kampioen werd gekroond, waarvoor uiteraard onze felicitaties.

De spelers van Raamsdonk hadden tot de laatste minuut gestreden en alles gegeven wat ze in zich hadden. Met opgeheven hoofd konden ze het veld verlaten en dat werd nog eens onderstreept door het applaus van de Raamsdonk-aanhang wat hen ten deel viel. Het vizier kan nu gericht worden op de derby tegen Waspik die aanstaande zondag bij de buren op sportpark Elzenhage wordt gespeeld, aanvang 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters, Niels van Strien, Bas de Nijs, Coen van Avendonk, Lars van Strien, Justin van Strien, Niels Knaap, Lars Krabbendam (Kevin Meijnhardt), Jordi van de Korput (Luuk Nieuwesteeg), Mathijs Kerst