Raamsdonk zet zegereeks voort

4855AK
GALDER
tel. 076-5649826

Raamsdonk kende een prima seizoenstart en had uit de eerste twee wedstrijden het maximale puntenaantal gescoord. Afgelopen zondag ging Raamsdonk in Galder op bezoek bij het nog puntloze Gesta en volgens de vaste volgers moet het wel heel lang geleden zijn dat de teams in competitieverband tegen elkaar gespeeld hebben, niemand wist het zich nl. te herinneren. Op een zonovergoten sportpark De Leeuwerik, dat er keurig netjes uit zag, ging de thuisploeg opportunistisch van start. Met lang ballen van achteruit probeerde men de verdediging van Raamsdonk onder druk te zetten, maar op een paar afstandsschoten na, was men niet gevaarlijk. Raamsdonk nam gaandeweg het initiatief over en deelde al snel enkele speldenprikken uit, maar omdat de zuiverheid in de laatste pass ontbrak, hield Gesta eenvoudig stand. Tegen de verhouding in kwam Gesta in de 23e minuut op een 1-0 voorsprong. De twee spitsen kregen even iets teveel ruimte en in eerste instantie kwam Raamsdonk nog goed weg toen de inzet op de paal kwam, maar de rebound was wél raak. Raamsdonk moest in de achtervolging en deed er een schepje bovenop. In de 32e minuut was de stand weer in evenwicht. Na een goede actie van Mathijs Kerst kwam Justin van Strien vrij voor het doel en tegen diens schuiver had de Gesta-doelman geen verweer, 1-1. Raamsdonk hield Gesta onder druk, maar dit leidde niet tot de gewenste voorsprong, zodat bij rust nog een gelijke stand op het scorebord stond.

Na de thee ging Raamsdonk in een hoger tempo spelen waardoor Gesta, in tegenstelling tot de eerste helft, niet echt meer aan voetballen toekwam. Positioneel stond het beter en het verschil was dat de voetballende kwaliteiten met name op het middenveld uiteindelijk de doorslag zouden geven. Kort na rust stuurde Yordi Vissers via een één-twee Bas de Nijs de diepte in. Het jeugdige talent kwam oog in oog met de keeper te staan en maakte beheerst zijn eerste officiële doelpunt in de hoofdmacht. Met een rake knal liet hij de keeper kansloos en zo verscheen de “bevrijdende” 1-2 op het scorebord. Hierna drong Gesta aan op de gelijkmaker. Er ontstonden over en weer enkele kansen maar dat leverde niets op, totdat Yordi Vissers in de slotfase aan alle twijfels een einde maakte met een prachtig afstandsschot, 1-3. Zo boekte Raamsdonk de derde overwinning op rij.

Komende zondag ontvangt Raamsdonk medekoploper Chaam en het beloofd een spannende pot te gaan worden, hopelijk met veel support van onze supporters. Deze wedstrijd wordt op Den Uilendonck gespeeld en begint om 14.30 uur.

Opstelling: Jari Meeuwissen, Lars van Strien, Jordi v.d. Korput, Bas de Nijs (Ykk van Seeters), Jordi v.d. Kruijssen (Niels van Strien), Niels Knaap, Justin van Strien, Luuk Nieuwesteeg, Lars Krabbendam (Coen de Meijer), Yordi Vissers (Tygo Geuzendam), Mathijs Kerst