Raamsdonk toont veerkracht tegen FC Right-Oh

Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK

Na een 0-2 ruststand zegevierde Raamsdonk alsnog met 3-2.
Raamsdonk trok uiteindelijk dus aan het langste eind, waar het voor rust zeker niet naar uitzag!

Op een zonovergoten sportpark Den Uilendonck hebben Raamsdonk en Right-Oh, onder het toeziend oog van het talrijk opgekomen publiek, er een aantrekkelijke wedstrijd van gemaakt in de eerste derby van het nog prille seizoen.
Vol vertrouwen werkte Raamsdonk toe naar deze wedstrijd met als doel de zegereeks voort te zetten. De start was echter allerminst goed te noemen, binnen drie minuten werd een Right-Oh speler in het zestien metergebied gevloerd, waarna de scheidsrechter een strafschop toekende en deze werd door Daniek Maas binnen geschoten, 0-1. Raamsdonk had haar zaken ook daarna verre van goed op orde, het speelde ongeconcentreerd en nonchalant waar Right-Oh haar voordeel mee deed. De in uitstekende vorm verkerende Raamsdonk goalie Jari Meeuwissen kon niet voorkomen dat de sterk spelende Siem Velthoven binnen 20 minuten de 0-2 voor zijn rekening nam. Raamsdonk kon geen grip krijgen op een beter Right-Oh. Dat het bij 0-2 bleef bij rust was een wonder, het had ook 0-4 kunnen staan, maar door wederom sterk optreden van Jari Meeuwissen bleef het bij 0-2. Raamsdonk zocht zwaar teleurgesteld in zichzelf de kleedkamer op en kreeg de spiegel voorgehouden, in alle facetten werd in de eerste 45 minuten de ondergrens aangetikt en om dit te kunnen keren, moesten de mouwen worden opgestroopt.

Na de peptalk te hebben aangehoord van de strijdlustige, fanatieke trainer Louis Roovers, betrad een herboren Raamsdonk de groene grasmat. De opdracht, die werd meegegeven, was om binnen 10 minuten de aansluitingstreffer te realiseren en dat was niet tegen dovenmansoren gezegd. Er werd een wissel toegepast, Jordi van de Korput verving Jordi van der Kruijssen. In een tijdsbestek van 3 minuten kwam een ontketend Raamsdonk van een 0-2 achterstand terug tot gelijke hoogte, de strijd en passie was terug bij Raamsdonk en de wil om te winnen was groot. Nadat de 2-2 op het scorebord was verschenen was Right-Oh even de weg kwijt en moest het weer orde op zaken stellen, dat lukte aardig en men herpakte zich waarna de wedstrijd in balans was.

De 1-2 werd na een combinatie met Yordi Vissers door Lars Krabbendam gescoord, dat was een opsteker in de 49e minuut. Raamsdonk drukte in een hoog tempo door, in minuut 52 kon de volgende assist van Yordi Vissers bijgeschreven worden, nu ontving Luuk Nieuwesteeg de bal en schoot van afstand binnen bij de jeugdige keeper van Right-Oh die ook een sterke wedstrijd keepte. Over en weer was de spanning te snijden en deed men weinig onder voor elkaar, toch zou Raamsdonk geen genoegen nemen met een gelijkspel. Het bleef zoeken naar het bevrijdende doelpunt wat weer drie punten zou opleveren. In de 79e minuut verving Coen de Meijer linkervleugelaanvaller Mathijs Kerst. Koud in het veld werd Coen diep gestuurd en bracht vanuit een prima voorzet Luuk Nieuwesteeg in stelling die het net liet bollen waarmee hij de eindstand op 3-2 bepaalde. De in goede vorm stekende Nieuwesteeg tekende voor alweer zijn vierde doelpunt in deze prille start van de competitie. De opluchting en blijdschap was enorm, waar Right-Oh voor rust zichzelf tekort deed pakte een herboren Raamsdonk op karakter de volle buit. Komende zondag staat de wedstrijd Gesta – Raamsdonk op het programma, aanvang 14.30 uur. We hopen weer op steun van onze supporters en de jeugdige Raamsdonkse zangknapen.

Opstelling Raamsdonk: Jari Meeuwissen, Ykk van Seeters (Niels van Strien), Bas de Nijs, Lars van Strien, Jordi van der Kruijssen (Jordi van de Korput) Niels Knaap, Justin van Strien, Lars Krabbendam (Tygo Geuzendam), Luuk Nieuwesteeg, Yordi Vissers, Mathijs Kerst (Coen de Meijer)