Waspik en Raamsdonk delen de punten in aantrekkelijk bekerduel

Waspik 1 (zon)

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 3 18

17 september 2023 14:30

N. Sivac

Sportpark Elzenhage
Stadhoudersdijk 33
5165RG
WASPIK
tel. 0416-312244

In een leuke wedstrijd hebben beide teams op sportieve wijze een 2-2 gelijkspel als eindstand op het scorebord neergezet en het talrijk opgekomen publiek beleefde een mooie middag.

Onder het publiek een grote trouwe jeugdige aanhang van Raamsdonk die weer van zich liet horen, de selectie waardeert dit zeer! Dit seizoen ontmoeten beide verenigingen elkaar maar liefst vier keer. Eerder troffen ze elkaar in de Waalwijk Cup, nu in de beker poulefase en straks in de competitie.

Raamsdonk, dat aantrad zonder de nodige vaste waarden, hield zich prima staande tegen het uit de derde klasse gedegradeerde Waspik. Waspik heeft een gelouterd team dat zeker zal gaan meestrijden om de bovenste plaatsten, maar kende ook enkele afwezigen. Waspik kwam in de 19e minuut op voorsprong, dit was tevens de ruststand. Na rust creëerden beide teams de nodige kansen, maar werden ze vooralsnog niet verzilverd. Dit kwam mede door fantastisch keeperswerk van Jari Meeuwissen, die na een lange vliegreis zijn plaats mocht innemen onder de lat. In de 67e minuut kwam Raamsdonk verdiend op gelijke hoogte, aanvoerder Luuk Nieuwesteeg wist het net te vinden. Via een snelle counter over onze linkerkant werd er vanuit een voorzet de 2-1 op het scorebord gezet, dat was even slikken voor de blauwwitten uit Raamsdonk, de wedstrijd was in namelijk in balans. Raamsdonk toonde veerkracht, Coen de Meijer bracht Mathijs Kerst in stelling enkele minuten voor tijd en hij tikte hij de bal beheerst langs de doelman van Waspik. Zowel Waspik als Raamsdonk konden nog aanspraak maken op de overwinning, het bleef echter steken op een gelijkspel. Op naar een mooi seizoen, de eerste competitiewedstrijd die op het programma staat is een uitwedstrijd tegen FCB-HWD aanvang 14.30 uur.

Opstelling Raamsdonk: Jari Meeuwissen, Bas de Nijs, Coen van Avendonk (Ykk van Seeters), Jordi van der Kruijssen (Justin van Strien) , Niels van Strien (Tygo Geuzendam), Coen de Meijer, Niels Knaap, Luuk Nieuwesteeg, Mathijs Kerst, Jordi van de Korput, Lars Krabbendam (Yordi Vissers)