Raamsdonk op inzet voorbij koploper DEVO

DEVO 1 (zon)

Mike van Dorst

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

2 november 2014 14:30

Rijswijk, C.P.C. van

Raamsdonk pakte door de winst op koploper DEVO drie belangrijke bonuspunten. Op slag van rust kwam Raamsdonk op voorsprong, maar vijf minuten na de pauze stond het al weer gelijk. Toen Raamsdonk met tien man kwam te staan, leek het weer moeilijk te gaan worden. Toch slaagde Raamsdonk er in om wederom op voorsprong te komen en deze vast te houden tot het eindsignaal, 2-1.

Raamsdonk - DEVO

Met nog één wedstrijd te spelen, werd DEVO vorige week al winnaar van de eerste periode. Na zeven van de acht wedstrijden had de club uit Bosschenhoofd de meeste punten vergaard en stond vier punten voor op nummer twee, SC Welberg. Raamsdonk stond voor een moeilijke opgave, immers hoe moest deze ploeg in vorm worden bestreden? Het antwoord op deze vraag werd al snel gegeven. Met een flinke portie werklust ging Raamsdonk de strijd met de gasten aan en daar had de koploper duidelijk moeite mee. Al na veertien minuten kreeg Raamsdonk een eerste goede mogelijkheid. Ivo Kuijpers kwam van achteruit op en bediende Luuk Nieuwesteeg op maat, maar zijn schot kon door de DEVO-doelman nog worden weggestompt. Vier minuten later kreeg de spits van DEVO een enorme kans, maar vrij op twee meter van het doel maaide hij volledig over de bal heen. Na een half uur spelen kreeg DEVO nog een aardige mogelijkheid. Een speler maakte zich op de achterlijn knap vrij, maar zijn voorzet was net iets te hoog voor een inkomende medespeler. De rust leek met een brilstand te worden gehaald, echter in blessuretijd sloeg Raamsdonk alsnog toe. Luuk Nieuwesteeg ontdeed zich van een paar tegenstanders en schoot hard raak, 1-0. Een mooie opsteker zo vlak voor rust!.

Na de thee kreeg Raamsdonk meteen al een mooie kans op meer. Na goed voorbereidend werk van Alan Koomans v.d. Dries kreeg Justin van Strien een vrije schietkans, maar helaas ging zijn inzet via een tegenstander naast. Vijf minuten later kwam DEVO op gelijke hoogte. De toegekende vrije trap op de rand van de zestien werd door Mike van Dorst verzilverd, 1-1. Even leek het er op dat DEVO zou doordrukken, maar al vrij snel nam Raamsdonk de regie weer over. Een domper volgde in de 59e minuut. Jeroen Bink, met al een gele kaart op zak, ging iets te onbesuisd een duel aan en kon met een tweede gele kaart vervroegd naar de kleedkamer. Net als een week eerder bij Achtmaal moest Raamsdonk met tien man verder, maar ook nu bleek weer dat de tegenstander moeite had om profijt te trekken uit deze man-meer-situatie. Sterker nog, met compact spel én de bereidheid om voor elkaar de “vuile” meters te maken, werd het ondertal gemaskeerd en kwam het meeste gevaar zelfs van Raamsdonk. In de 62e minuut stuurde Wesley Severins met een mooie pass Jordi v.d. Korput de diepte in, maar helaas kwam hij net een teenlengte te kort. Toch duurde het niet lang alvorens Raamsdonk weer op voorsprong kwam. Bij een corner tastte de keeper mis en kon Lars van Strien van dichtbij raak koppen, 2-1. Twee minuten later kreeg Luuk Nieuwesteeg dé kans om de wedstrijd in het slot te gooien. Handig ontweek hij de buitenspelval, maar in de één-tegen-één situatie met de keeper kon laatstgenoemde toch nog redding brengen. DEVO zette aan voor een slotoffensief, maar Raamsdonk kreeg de betere kansen die helaas niet goed werden uitgespeeld. Zo bleef het spannend tot het laatste moment en twee minuten voor tijd leek DEVO toch nog een gelijkspel uit het vuur te gaan slepen. De kopbal van de mee opgekomen DEVO-verdediger ging richting het doel, maar keeper Ralph Blankers wist met een katachtige reflex zijn inzet onschadelijk te maken. Raamsdonk kwam hierna niet meer in de problemen. De drie punten bleven op Den Uilendonck en op basis van strijd én inzet was het een verdiende zege!

Opstelling Raamsdonk: Ralph Blankers, Niels van Strien, Mike Vermeer, Ivo Kuijpers, Jeroen Bink, Jordi v.d. Korput, Alan Koomans v.d. Dries, Wesley Severins, Justin van Strien (Marcel v.d. Kieboom), Lars van Strien, (Marc v.d. Meeren) Luuk Nieuwesteeg

Opstelling DEVO: Gert-Jan van Eekelen, Richard Dockx, Marco Reuvers (Ruud Koevoets), Mike van Dorst, Jasper Reuvers, Suraj Sewnandan, Nicky van Geesbergen, Mark Schoonen, Jordi Braspenning, Etienne Voogt (Patrick Koevoets), Mitchel Roovers