Raamsdonk 3 strandt in de 2e bekerronde

Mannen, 3, Groep 3 09

19 oktober 2014 12:00

Konings, C.J.M.

Het derde speelde in de 2e ronde van het KNVB-bekertoernooi tegen ZIGO 2. Een 0-2 voorsprong werd voor rust nog verspeeld, na rust gaf de conditie de doorslag en liep ZIGO 2 uit naar een 4-2 overwinning.

ZIGO 2 – Raamsdonk 3

In het KNVB-bekertoernooi doorstond Raamsdonk glansrijk de poulefase. Ongeslagen, met overwinningen op WSC 2, RKTVV 2 en Nemelaer 3, bereikte Raamsdonk de tweede ronde. Men werd in deze ronde gekoppeld aan het Tilburgse ZIGO 2, evenals Raamsdonk uitkomend in de reserve derde klasse. Het zou een wedstrijd worden tussen routine en jeugdig elan, immers de gemiddelde leeftijd van ZIGO was 24 tegenover 34 voor Raamsdonk! Het was warm, 22 graden en omdat er op kunstgras werd gespeeld, voelde het voor de spelers nog warmer aan. ZIGO trok meteen ten aanval, Raamsdonk vond dat prima en loerde op de juiste momenten om toe te slaan. Dat gebeurde al vrij snel in de wedstrijd, al was de eerste grote gemiste kans wel voor ZIGO. In één van de spaarzame uitvallen wist Raamsdonk in de 20e minuut wel de score te openen. Via Mark Berende kwam de bal voor de voeten van Patrick Marcelissen, die met een goed getimede sliding de doelman verschalkte, 0-1. ZIGO bleef wel aandringen, maar keeper Patrick Honcoop toonde zich een rots in de branding en liet zich niet passeren. In de 37e minuut was Raamsdonk weer doeltreffend. Patrick Marcelissen glipte op de rechterkant langs een paar spelers en zijn voorzet kon eenvoudig door Mark Berende worden ingekopt, 0-2. Direct hierna kreeg Patrick Marcelissen weer een grote kans, maar nu stuitte hij op de voeten van de ZIGO-doelman. Ook was er nog een goede mogelijkheid voor Thomas v.d. Pluijm, die op aangeven van Luut Zomers de bal van dichtbij over kopte. Het leek er niet op dat de stand voor rust nog zou veranderen, maar een paar minuten voor de thee scoorde ZIGO plotseling de 1-2. Raamsdonk was even niet bij de les en prompt werd het in blessuretijd zelfs nog gelijk. Een foutje op het middenveld werd resoluut afgestraft, 2-2.

Na rust kwam ZIGO weer sterk uit de startblokken. In deze tweede helft zou de conditie een belangrijke rol gaan spelen. Niet zo vreemd natuurlijk, gezien het leeftijdsverschil én het feit dat ZIGO 2 een selectie-elftal is dat twee keer per week traint tegenover Raamsdonk éénmaal per week. In de 60e minuut kwam ZIGO op voorsprong, een voorzet werd van dichtbij ingekopt, 3-2. Raamsdonk gaf echter niet op en kreeg in de laatste twintig minuten een aantal 100% kansen, maar de inzetten van Anthony Schellekens, Joep Kuijsters en Mark Berende troffen helaas geen doel. Vijf minuten voor tijd werd de strijd definitief beslist. ZIGO maakte goed gebruik van de geboden ruimte en zette een 4-2 eindstand op het scorebord. Raamsdonk had zich een taaie tegenstander getoond, maar uiteindelijk moesten de routiniers het toch afleggen tegen een jeugdig ZIGO.

Opstelling: Patrick Honcoop, Rob Kuijsters, Patrick Vink, Tom van Peer, Nicolai den Dekker (Gerwin Honcoop), Joep Kuijsters, Thomas v.d. Pluijm, Luut Zomers, Patrick Marcelissen, Anthony Schellekens, Mark Berende