Raamsdonk na rust op stoom tegen TPO

TPO 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

12 oktober 2014 14:30

Pijnenburg, M.A.A.

In de rust van de wedstrijd Raamsdonk-TPO had niemand kunnen bevroeden dat Raamsdonk met een ruime overwinning van het veld zou stappen. Bij rust stond het namelijk slechts 2-1, maar na de thee liep Raamsdonk uit naar een klinkende 7-2 zege.

Raamsdonk – TPO

Tegenstander TPO (Tussen Puinhopen Opgericht) had een week eerder vertrouwen getankt met de eerste driepunter in deze competitie. Raamsdonk was hierop voorbereid en nam vanaf het beginsignaal van de goed leidende scheidsrechter Pijnenburg het initiatief. TPO vond dat prima en leunde lekker achterover. Er was druk op het doel van TPO, maar dat leidde nog niet tot kansen. Bij de eerste de beste mogelijkheid voor TPO was het echter wel meteen raak. In de 12e minuut kreeg men een vrije trap op zo’n twintig meter van het doel. Het schot van Kenny de Vormer werd door de muur van richting veranderd, waardoor keeper Ralph Blankers kansloos was, 0-1. Een mooie opsteker natuurlijk voor de gasten uit Moerdijk en nog meer werd de nadruk op de defensie gelegd en daar had Raamsdonk in aanvang toch moeite mee. Uit een counter kreeg TPO in de 24e minuut nog een aardige mogelijkheid, maar het schot uit de draai ging naast. Meteen hierna kreeg Raamsdonk de eerste grote kans. De bal viel plots voor de voeten van Luuk Nieuwesteeg, maar hij zag zijn inzet voor de lijn gekeerd. Toch viel de verdiende gelijkmaker niet veel later. De aanval werd opgezet door Lars van Strien en Luuk Nieuwesteeg, waarbij Jurre van Laarhoven als eindstation fungeerde. Hij kapte zijn directe tegenstander uit en schoot met rechts raak, 1-1. De druk hield aan en op slag van rust kwam Raamsdonk op 2-1. Jurre van Laarhoven stond nu aan de basis, zijn voorzet vanaf links werd door een TPO-verdediger in eigen doel geschoten. Raamsdonk kwam scherp uit de rust en meteen werd de score opgevoerd. Een vrije trap van Wesley Severins werd door Luuk Nieuwesteeg ingekopt, 3-1. Direct na de aftrap werd het echter weer spannend. Met een streep in de winkelhaak zorgde Martijn van Hoven voor de aansluitingstreffer, 3-2. TPO was weer terug in de wedstrijd, maar gelukkig kon Raamsdonk snel orde op zaken stellen. In de 56e minuut kreeg Marc v.d. Meeren een vrije kopkans, maar zijn inzet ging naast. Eén minuut later was het wel raak. Luuk Nieuwesteeg stond volledig vrij en kon eenvoudig de 4-2 maken. Het verzet van TPO was gebroken, Raamsdonk mocht naar hartenlust aanvallen en kreeg de ene na de andere mooie kans. In de 62e minuut werd het 5-2. Een uitgespeelde aanval werd door Marc v.d. Meeren koelbloedig afgerond. Twee minuten later kwam Lars van Strien oog in oog met de keeper te staan, maar nu kon laatstgenoemde redding brengen. In de 67e minuut werd het 6-2 door Justin van Strien en twee minuten later was wederom Luuk Nieuwesteeg trefzeker, 7-2. In de resterende tijd kreeg Raamsdonk nog legio kansen en als het vizier écht op scherp had gestaan, had een score met dubbele cijfers er zeker ingezeten. Dat zou echter wel iets te veel van het goede zijn geweest. Nu bleef het bij 7-2. TPO kon het alleen in de eerste helft goed bijbenen, maar op basis van een sterke tweede helft was de ruime overwinning dik verdiend.

Opstelling: Ralph Blankers, Niels van Strien (Pieter van Dorst), Mike Vermeer, Jordi v.d. Korput, Alan Koomans v.d. Dries, Wesley Severins, Jurre van Laarhoven, Marc v.d. Meeren, Lars van Strien, Justin van Strien (Luke de Bont), Luuk Nieuwesteeg