Raamsdonk legt basis in goede eerste helft

De Schutters 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

28 september 2014 14:30

Stok, P.J.A.

Raamsdonk had wel wat recht te zetten na de 5-1 zeperd tegen UVV’40 een week eerder. In de wedstrijd tegen De Schutters bleek dat de spelers deze boodschap goed hadden begrepen. Met name in de eerste helft zag het publiek een gretig Raamsdonk en de 4-1 voorsprong bij rust was niet eens geflatteerd. Na rust viel Raamsdonk ver terug en bij 4-2 werd het nog even spannend, maar in blessuretijd kwam met een vijfde treffer aan alle onzekerheid een einde.

Raamsdonk – De Schutters

Raamsdonk kon in de afgelopen weken een goede competitiestart na de zege op PCP geen vervolg geven. Tegen VCW en UVV’40 ging Raamsdonk met flinke cijfers ten onder en met name in de wedstrijd tegen UVV’40 gaf Raamsdonk niet thuis en verloor met liefst 5-1. Trainer Eugène v.d. Heijden had tegen De Schutters uit Stampersgat wat omzettingen gedaan en dat leek met name in de eerste helft goed uit te pakken. Vanaf het beginsignaal was Raamsdonk duidelijk de bovenliggende partij en het doel van De Schutters werd meteen onder vuur genomen door Jordi v.d. Korput en Luuk Nieuwesteeg, maar beide schoten gingen over het doel. In de 15e minuut was het echter wel raak. Een perfecte voorzet van Robert van Dorst vanaf rechts werd goed gecontroleerd door Wesley Severins en met één beweging stond hij vrij voor het doel en kon hij eenvoudig de score openen, 1-0. De druk van Raamsdonk hield aan en met veel inzet, gekoppeld aan goed combinatievoetbal, werd De Schutters op eigen helft vastgezet. Een tweede treffer zou zeker een verdiende beloning zijn en deze kwam er ook in de 28e minuut. Wesley Severins was de aangever en Luuk Nieuwesteeg liet met een strakke schuiver de keeper kansloos. Raamsdonk had volledige controle over de wedstrijd en De Schutters kreeg geen ruimte om gevaarlijk te worden. In de 36e minuut werd een vrije trap van Jordi v.d. Korput op zo’n twintig meter van het doel door de keeper uit het doel geranseld, maar in de 39e minuut werd hij toch verslagen. Met een knappe actie op de achterlijn passeerde Luuk Nieuwesteeg zijn directe tegenstander en schoot de bal onberispelijk binnen, 3-0. Raamsdonk leek al snel op rozen te zitten, maar even later werd één momentje van onoplettendheid door Yordy Janssen namens De Schutters afgestraft, 3-1. Dit leek ook de ruststand te gaan worden, maar vlak voor het rustsignaal van scheidsrechter Stok kwam de teller voor Raamsdonk toch nog op vier te staan. Een goede individuele actie van Lars van Strien kreeg een dito vervolg via Marcel v.d. Kieboom. Vanaf rechts stelde hij Wesley Severins vervolgens in staat om zijn tweede treffer van de wedstrijd te maken, 4-1. Geen vuiltje aan de lucht, zou je bij deze stand denken! Na rust kregen de toeschouwers echter een totaal andere wedstrijd te zien. Raamsdonk kon het goede spel van de eerste helft niet vasthouden en geheel onnodig liet men zich door De Schutters ver terugdringen. Een eerste waarschuwing kreeg Raamsdonk al in de 47e minuut toen de buitenspelval handig werd omzeild, maar de inzet nog naast ging. Ook keeper Ralph Blankers moest een paar keer handelend optreden, maar in de 53e minuut was ook hij kansloos op een geweldige lob van Dennis Beerendonk, 4-2. Meteen sloop er angst in de ploeg van Raamsdonk, bang voor de aansluitingstreffer van De Schutters. In plaats van goed te blijven combineren, zoals in de eerste helft, werd veel te vaak én te snel de diepte gezocht zonder dat er aansluiting was. Raamsdonk riep daarmee de problemen over zich af en het was met name aan goed keeperswerk van Ralph Blankers te danken dat De Schutters niet een derde treffer konden bijschrijven. Met nog een kwartier te spelen, kwam Raamsdonk wel vaker onder de druk van De Schutters uit, maar ondanks diverse mogelijkheden kon de bevrijdende vijfde treffer maar niet worden gescoord. Uiteindelijk lukte dit ver in blessuretijd wel. Uit een corner zorgde Marc v.d. Meeren voor de 5-2 eindstand. Op basis van een uitstekende eerste helft was de zege zeker verdiend, het was alleen jammer dat in de tweede helft hier geen goed vervolg aan kon worden gegeven, waardoor de gasten toch nog terug in de wedstrijd konden komen.

Opstelling: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Mike Vermeer, Ivo Kuijpers, Niels van Strien, Jeroen Bink, Lars van Strien, Marcel v.d. Kieboom (61. Marc v.d. Meeren), Jordi v.d. Korput, Luuk Nieuwesteeg, Wesley Severins (61. Justin van Strien)