VCW straft fouten genadeloos af

VCW 1 (zon)

Rob van Gageldonk
Fatih Avci
Joris van Duijnhoven
Joris van Duijnhoven

Mannen zondag, 1, 5e klasse B

14 september 2014 14:30

Karacelik, A.

In de eerste thuiswedstrijd van het nog prille seizoen verloor Raamsdonk met flinke cijfers van VCW. Voor rust werd weifelend optreden van de Raamsdonkse verdediging tot tweemaal toe genadeloos afgestraft. Na rust leek Raamsdonk na de aansluitingstreffer terug in de wedstrijd te komen, maar dat gebeurde helaas niet. VCW counterde naar een grotere marge en deelde in de slotfase de genadeklap uit, 1-4.

Raamsdonk - VCW

Na de knappe 2-0 zege op PCP in de openingswedstrijd van dit seizoen keek Raamsdonk met vertrouwen uit naar de ontmoeting met VCW. Ook VCW was gebrand op een goed resultaat en zette vanaf het beginsignaal flink druk, Raamsdonk kreeg daardoor weinig kans tot een goede opbouw van achteruit. De eerste mogelijkheid was echter wel voor Raamsdonk. In de 8e minuut kwam Wesley Severins na een goede loopactie vrij aan de rechterkant, maar het vizier stond nog niet scherp afgesteld en zijn inzet vloog over het doel. Drie minuten later was er een knappe combinatie door het centrum van VCW, maar helaas kon Luuk Nieuwesteeg de bal net niet voorbij de laatste man tikken. Hierna kwamen de betere kansen voor VCW, in de 14e minuut ging een inzet van dichtbij hoog over en tien minuten later ging de bal na een goed uitgevoerde counter voorlangs. Raamsdonk vergat in deze fase gebruik te maken van de ruimte die VCW bood. Regelmatig kon een bal in de vrije ruimte achter de Wagenbergse verdediging worden gelegd, maar daar werd toch te weinig gebruik van gemaakt. Het duel was aardig in evenwicht, maar na 28 minuten spelen kwam VCW wel op voorsprong. De verdediging van Raamsdonk greep niet goed in, Rob van Gageldonk reageerde attent en schoot de 0-1 achter keeper Ralph Blankers. In de 38e minuut kreeg Raamsdonk een goede kans op de gelijkmaker. Een pass van achteruit door Mike Vermeer werd goed onder controle genomen door Luuk Nieuwesteeg. Met één beweging zette hij zich vrij voor het doel, zijn inzet kon echter nog licht worden getoucheerd. Op slag van rust liet Raamsdonk zich weer foppen. Uit een identieke situatie als bij het eerste doelpunt, maakte Fatih Avci de 0-2 en zorgde er voor dat Raamsdonk toch met een ander gevoel de rust in ging. Raamsdonk moest namelijk al snel alles of niets gaan spelen, maar leek in de eerste tien minuten na rust niet bij machte te zijn om een bres te slaan in de hechte verdediging van VCW. Daar kwam in de 58e minuut verandering in. Koud in het veld zorgde Marcel v.d. Kieboom na goed voorbereidend werk van Lars van Strien voor de aansluitingstreffer en dat was voor Raamsdonk het sein om door te drukken. VCW werd vastgezet en een paar minuten later liet de VCW-doelman zich bijna verrassen toen hij werd afgejaagd door Luuk Nieuwesteeg, hij kwam met de schrik vrij. Het aanvallende spel van Raamsdonk betekende wel dat er achterin veel ruimte werd weggegeven en net in die fase waar de gelijkmaker werd verwacht, sloeg VCW toe. In de 66e minuut zorgde Joris van Duijnhoven uit een omschakelmoment voor de 1-3. Voor Raamsdonk was dit natuurlijk een flinke domper en dit kwam men in het verdere verloop van de wedstrijd ook niet meer te boven. Dat VCW in de slotfase nog uitliep naar 1-4 door wederom Joris van Duijnhoven was meer voor de statistieken. Op de overwinning van VCW was niets af te dingen, al had Raamsdonk de tegenstander met name in de eerste helft aardig in het zadel geholpen met twee zwakke momenten.

Opstelling: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Mike Vermeer, Jordi v.d. Korput, Niels van Strien (Marcel v.d. Kieboom), Ivo Kuijpers, Alan Koomans v.d. Dries, Marc v.d. Meeren (Justin van Strien), Luuk Nieuwesteeg, Wesley Severins, Lars van Strien