Inzet en strijd levert een verdiend punt op

FC Right-Oh 1 (zon)

4e klasse C

24 oktober 2021 14:30

D. van Wingerden

Sportpark Den Uilendonck
Lageweg 8
4944AR
RAAMSDONK
tel. 0162-513466

Na de zeperd van vorige week tegen PCP, kreeg Raamsdonk de kans zich te herstellen in de derby tegen Right’Oh. Voorafgaande aan de wedstrijd volgde er eerst een eerbetoon aan ons onlangs overleden ere-lid Sjef Verschure. Uit waardering voor het vele werk wat hij voor de vereniging heeft gedaan, is de tribune naar hem vernoemd en heet nu voortaan de “Sjef Verschure tribune”. De aftrap liet even op zich wachten, omdat Right’Oh de kleding niet helemaal op orde had. Vooraf was er een minuut stilte voor Sjef en Jan Verschure, daarna mocht Pupil van de Week, Niek van Strien, de aftrap doen. Raamsdonk wist wat er verwacht werd, de punten moesten op Den Uilendonck blijven.

Een aantal posities werden anders ingevuld en een ervaren speler werd erbij gehaald. In de 12e minuut kwam Right’Oh op voorsprong, maar Raamsdonk zette de schouders er onder en kreeg ook wat kansjes. In de 20e minuut wist Luuk Nieuwesteeg de bal bij Marvin Blom te krijgen en hij schoot de gelijkmaker in de touwen. Toch was het weer Right’Oh dat in de 32e minuut op voorsprong kwam, maar ook deze achterstand werd voor rust nog ongedaan gemaakt middels een doelpunt van Luke de Bont.

De opdracht van trainer Louis Roovers in de rust was duidelijk, Right’Oh was dan misschien wel de betere ploeg, maar met veel inzet en strijd kon er veel worden gecompenseerd. In de 72e minuut wist Right’Oh toch een gaatje te vinden in de defensie en kwam weer op voorsprong. Hierna was Raamsdonk dichtbij de gelijkmaker, maar deze viel nog niet. Tot de 83e minuut! Een vrije trap van Jordi v.d. Korput werd door Lars van Strien verzilverd en daarmee zette hij Raamsdonk weer op gelijke hoogte. In het restant van de wedstrijd was het nog wel even billen knijpen, maar het bleef bij 3-3. Met veel inzet en strijd verdiende Raamsdonk een terecht punt, zeker omdat men tot driemaal toe van een achterstand moest terugkomen. Komende zondag gaat Raamsdonk in Breda op bezoek bij SAB, aanvang 14.30 uur.