Raamsdonk en SSW delen de punten

SSW 1 (zon)

Antonio Manzanares
Willy Minnebreuker

Mannen, 1, Groep 2 26

31 augustus 2014 14:30

Graaff, H.J. de

In de 2e bekerwedstrijd speelde Raamsdonk tegen het Dordtse SSW. Raamsdonk opende sterk en kwam voor rust op een 1-0 voorsprong. Na rust drong SSW meer aan en uiteindelijk eindigde dit duel in 2-2.

Raamsdonk - SSW

SSW, dat afgelopen seizoen degradeerde uit de derde klasse, had al twee bekerwedstrijden in de benen. Men had met 3-0 verloren van VVR en met 5-0 gewonnen van OVV’67 en was gezien de overige uitslagen al uitgeschakeld voor het bereiken van de volgende ronde. Dat gold eigenlijk ook al voor Raamsdonk na het 2-1 verlies tegen OVV’67 en daarom moest deze wedstrijd én de inhaalwedstrijd tegen VVR (dinsdag 2 september, 18.30 uur) als een nuttige oefenpartij worden gezien. In deze wedstrijd had coach Eugène v.d. Heijden een tactische omzetting doorgevoerd. In plaats van het vertrouwde 4-3-3 werd er in een 4-4-2 opstelling gespeeld. Deze nieuwe speelwijze werd meteen goed opgepakt en al na vijf minuten had Raamsdonk met iets meer fortuin op voorsprong kunnen staan. Een snel genomen vrije trap van Koen Nieuwesteeg werd door Lars van Strien op de paal geschoten en de rebound van Luuk Nieuwesteeg kwam op de lat. De druk van Raamsdonk hield aan en de verdiende openingstreffer kwam er tien minuten later wel. Een bal van een SSW-verdediger op zijn keeper werd door de scheidsrechter als een terugspeelbal gezien en Raamsdonk kreeg op zo’n negen meter van het doel een vrije trap. De eerste inzet van Jordi v.d. Korput smoorde in de muur, maar omdat een verdediger te snel was ingelopen, moest de vrije trap worden overgenomen en nu was Jordi wel trefzeker, 1-0. Raamsdonk was de bovenliggende partij en maakte goed gebruik van de ruimte. In de 25e minuut was Luuk Nieuwesteeg dichtbij een doelpunt na een mooie pass van Marc v.d. Meeren, maar de redding van de SSW-doelman mocht er ook zijn. Vijf minuten voor rust kreeg Raamsdonk wederom een goede kans. Alan Koomans v.d. Dries troefde zijn directe tegenstander af, maar ook zijn inzet belandde op de paal.

Na rust pakte SSW het spel wat energieker aan en Raamsdonk werd teruggedrongen. Door dit aanvallender spel gaf SSW wel meer ruimte weg en als Raamsdonk daar iets slimmer mee was omgesprongen, had de voorsprong makkelijk uitgebouwd kunnen worden. Dat gebeurde helaas niet en na zo’n tien minuten kwam SSW zelfs op gelijke hoogte. Een verre uittrap van de SSW-keeper werd niet goed door de verdediging beoordeeld en het was Antonio Manzanares die voor de 1-1 zorgde. Hierna kwam Raamsdonk weer wat meer aan aanvallen toe en dat leidde in de 70e minuut tot de 2-1. Luuk Nieuwesteeg kapte in de zestien twee spelers uit en schoot hard via de onderkant van de lat raak. Een minuut later had Koen Nieuwesteeg bij een uitval de 3-1 op zijn schoen, maar toch kon de SSW-keeper nog redding brengen. In deze fase verzuimde Raamsdonk om de wedstrijd definitief in het slot te gooien en zo kon het dus gebeuren dat SSW in de 85e minuut weer langszij kwam. Willy Minnebreuker zorgde met een knappe volley voor de 2-2. Dit werd tevens ook de eindstand. Voor Raamsdonk was de test met het 4-4-2 systeem geslaagd en gezien de kansen had een bekroning met een mooie overwinning er zeker in gezeten.

Opstelling: Ralph Blankers, Robert van Dorst, Mike Vermeer, Jordi v.d. Korput, Jeroen Bink, Ivo Kuijpers, Alan Koomans v.d. Dries, Marc v.d. Meeren, Luuk Nieuwesteeg, Koen Nieuwesteeg (70. Wesley Severins), Lars van Strien