Raamsdonk vergeet kansen te benutten

OVV'67 1 (zon)

Koen Rombouts
Alex van Groesen

Mannen, 1, Groep 2 26

24 augustus 2014 14:30

Ooijen, G.J.C. van

Raamsdonk is in de poulefase van het bekertoernooi ingedeeld bij OVV’67, VVR en SSW en de eerste wedstrijd werd afgelopen zondag
in Oosteind gespeeld. Bij rust was het 1-1. In de 2e helft wist OVV’67 nog eenmaal te scoren en dat was voldoende voor de winst, 2-1

OVV’67 – Raamsdonk

In de afgelopen weken speelde Raamsdonk twee oefenwedstrijden ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. In de eerste wedstrijd tegen Dussense Boys verzuimde Raamsdonk de vele doelrijpe kansen te benutten en ging met 1-0 onderuit en ook de wedstrijd tegen Viola ging verloren, het werd 2-0 voor de bezoekers uit Alphen. Voor de eerste bekerwedstrijd ging Raamsdonk op bezoek bij OVV’67, ook uitkomend in de vijfde klasse. Dit zou dus een goede graadmeter moeten zijn. Al direct na de aftrap was Raamsdonk gevaarlijk en kreeg al snel een eerste mogelijkheid. Bij de inzet van Luuk Nieuwesteeg kwam Wesley Severins slechts een teenlengte te kort. De eerste de beste uitval van OVV’67 was echter meteen al raak. Raamsdonk liet zich te gemakkelijk aftroeven en het was Koen Rombouts die de score opende, 1-0. Raamsdonk liet zich echter niet van de wijs brengen en had drie minuten later de pech dat de inzet van Jordi v.d. Korput via de binnenkant van de paal uit het doel kwam. De druk van Raamsdonk hield aan, maar het was wel oppassen voor de snelle uitvallen van OVV’67. In de 20e minuut was Lars van Strien dichtbij de gelijkmaker, toen lukte het nog niet maar tien minuten later kwam toch de 1-1 op het scorebord. Een voorzet van Robert van Dorst viel bij de tweede paal over de keeper, waar Lars van Strien klaar stond om de bal binnen te knikken. Op slag van rust kreeg Raamsdonk een dot van een kans om op voorsprong te komen. Wesley Severins omzeilde handig de buitenspelval, maar maakte een verkeerde keuze door de bal af te leggen i.p.v. zelf af te ronden.

Na rust was Raamsdonk in aanvang ook weer de bovenliggende partij. Luuk Nieuwesteeg stond na een perfecte steekpass van Jeroen Bink oog in oog met de keeper, maar helaas ging zijn inzet naast het doel. In de 60e minuut kwam Raamsdonk met de schrik vrij toen een inzet van OVV’67 op de bovenkant van de lat belandde. Raamsdonk was duidelijk niet meer zo dominant zoals in de eerste helft en keek na 65 minuten wederom tegen een achterstand aan. Nu was Alex van Groesen namens OVV’67 doeltreffend, 2-1. Wederom moest Raamsdonk in de achtervolging en kreeg in de resterende tijd nog een paar aardige mogelijkheden op de gelijkmaker. Jeroen Bink had in de 80e minuut de beste kans, zijn kopbal uit een knappe voorzet van Marcel v.d. Kieboom ging echter rakelings naast het doel. Het bleef 2-1 in het voordeel van OVV’67, maar er had voor Raamsdonk zeker meer in gezeten als enkele grote kansen wel waren benut.

Opstelling: Ralph Blankers, Robert van Dorst (81. Jelle Buijks), Mike Vermeer, Jordi v.d. Korput, Jeroen Bink, Ivo Kuijpers, Koen Nieuwesteeg, Luuk Nieuwesteeg, Marcel v.d. Kieboom, Lars van Strien, Wesley Severins