Raamsdonk misten teveel basisspelers

Chaam 1 (zon)

10 februari 2019 14:30

Op deze druilige zondagmiddag mochten we blij zijn dat er veel werd afgelast zodat we zonder grote nadelige gevolgen konden putten uit het tweede elftal. Het aantal geblesseerde basisspelers was weer opgelopen naar 6, waardoor het tweede aardig was vertegenwoordigd. Zowel op de bank als op het veld.

Toch konden onze mannen in de eerste helft goed standhouden. Al waren vooral de corners van Chaam telkens gevaarlijke situaties voor onze goal. En het was dan ook niet vreemd dat in de 24ste minuut een corner de inleiding was van het eerste doelpunt van Chaam. Al moet daarbij wel vernoemd worden dat onze keeper, bij de eerste poging tot scoren, al finaal ondersteboven gelopen was en dus uitgeschakeld was bij de rebound, nadat Pieter van Dorst de bal eerst van de lijn had gehaald.

Na dit doelpunt bleven wij wel aardig in de wedstrijd en dachten ook nog te scoren. Alleen kon de scheidsrechter niet constateren dat de bal achter de lijn was geweest. Een speler van Chaam hing boven in het net en zijn ploegmaats lieten hun koppies al hangen. Maar de scheidsrechter liet doorspelen. In de 36ste minuut kreeg Chaam nog een vrije trap op de 16meterlijn. Die werd goed ingeschoten, maar onze keeper rammelde hem geweldig uit zijn doel, waardoor de ruststand bleef op 1 – 0.

Na de rust moesten wij verdedigen op het slechtste stuk van het veld en leek het af en toe wel op een waterballet. Daar kon Chaam toch wel iets beter mee overweg en deelde na 6 minuten de mokerslag uit aan Raamsdonk toen een van de lat terugspringende bal alsnog werd ingeschoten. 2 – 0. Daarna zag je het geloof op een goede afloop verder wegzakken en tot overmaat van ramp lukte het Pieter van Dorst in de 62ste minuut niet wederom een bal van de lijn te halen, maar hij roste hem zowat door het net heen. 3 – 0.

Tot slot liet Chaam in de 73ste minuut ook nog zien dat het mooie doelpunten kan maken en zorgde na een zeer goed opgezette aanval nog voor de 4 – 0 als eindstand. Voor ons viel deze wedstrijd dus volkomen in het water en moeten we die maar snel vergeten. En het is te hopen dat we volgende week in de thuiswedstrijd tegen Be Ready weer een paar geblesseerden hebben kunnen oplappen.