Storm speelt derby RFC-Raamsdonk parten

RFC 1 (zon)

4e klasse C

10 maart 2019 14:30

Eigenlijk was het geen weer om te voetballen, daar de storm goed voetbal onmogelijk maakte. Veel wedstrijden in de buurt werden dan ook afgelast, maar onze mannen waren net zoals die uit ’t fèr niet te houden. Na een minuut stilte ter nagedachtenis aan het overlijden van onze trouwe supporter Piet van Strien, zette RFC meteen flink druk op onze achterhoede en hield dat heel de eerste helft vol. Toch kwamen wij na 15 minuten op een mooie voorsprong toen Luuk Nieuwesteeg een perfect genomen vrije trap van Justin van Strien onhoudbaar in kon koppen, 0 – 1.

Maar, zoals gemeld, bleef RFC komen en konden doelpunten niet uitblijven. Het was in de 28e minuut Stef Leijten die de gelijkmaker binnen schoot en drie minuten later was het weer raak door een doelpunt van Mickey Hoogmoed, waardoor er een tussenstand van 2 – 1 met de rust op het scorebord stond.

In de tweede helft kreeg RFC de wind in de rug en vreesden wij het ergste. Maar door goed verdedigen en ook nog enkele goede pogingen tot uitbraken hielden wij de schade aardig beperkt. Men kon ook wel stellen dat de wind iets minder was en de geestdrift van RFC aardig getemperd was. Zo kon het gebeuren dat de stand na 90 minuten nog steeds 2 – 1 was. Het spel had wel een paar keer stil gelegen, waardoor de scheidsrechter terecht enkele minuten aan de wedstrijd toevoegde. Hierdoor kon Mickey Hoogmoed in de 95e minuut nogmaals scoren en zorgde Edgar Marquart twee minuten later voor de eindstand van 4 – 1.

Jammer van de stevige wind, waardoor het spel al minder was en de publieke belangstelling ook tegenviel. Hierdoor was de sfeer bij deze derby niet zoals deze moest wezen. Maar we vermoeden dat daar na de wedstrijd niet veel meer van was te merken.

Nu krijgen we twee thuiswedstrijden achter elkaar. Volgende week tegen DIA uit Teteringen en een week later de altijd beladen match tegen Dussense Boys. Hopelijk zijn de weergoden ons dan beter gezind en kunnen we ons opmaken voor twee leuke wedstrijden.