Raamsdonk en DIA delen de punten

DIA 1 (zon)

17 maart 2019 14:30

Er stond deze middag nog aardig wat wind, maar het was tenminste over het algemeen droog. Tegen het einde van de wedstrijd vielen er af en toe wel enkele hagelstenen naar beneden, maar dat was nog wel op te brengen door de spelers. Het spel ging in de eerste helft op en neer met Raamsdonk iets gevaarlijker dan DIA. Daarom was het niet vreemd dat wij al in de 8e minuut op voorsprong kwamen. Justin van Strien mocht een vrije trap nemen, die door de verdediging van DIA nog wel weggewerkt kon worden. Maar toen de bal opnieuw voor het doel werd gebracht, kon Marvin Blom hem wel achter de keeper werken. Hierdoor stond het al snel 1 – 0.

Bijna alle doelpunten werden deze middag uit spelhervattingen gescoord. In de 21e minuut liet DIA met een kopbal de gelijkmaker aantekenen, 1 – 1. In de laatste minuut van de eerste helft werd Justin van Strien in het strafschopgebied onderuitgehaald, waardoor Marvin Blom uit een penalty zijn tweede treffer kon maken, 2 – 1.

In de tweede helft was DIA echter de betere ploeg en drong Raamsdonk regelmatig in de verdrukking. Vooral bij corners waren zij telkens gevaarlijk. Tegendoelpunten konden zodoende niet uitblijven. In de 60e en 82e minuut was het raak en leken we weer tegen een nederlaag aan te lopen, 2 – 3.

In de laatste minuten wisten onze mannen zich echter toch weer te herpakken en persten zij er nog een slotoffensief uit. In de 89e minuut kon de verdediging van DIA wederom een vrije trap van Justin van Strien niet goed wegwerken, waardoor Luuk Nieuwesteeg de bevrijdende gelijkmaker kon scoren, 3 – 3.

Zodoende kregen we een uitslag, waar beide ploegen tevreden mee waren en die ook het meeste recht deed aan de krachtsverhoudingen in het veld.

Nu krijgen we nog twee thuiswedstrijden achter elkaar. Volgende week tegen Dussense Boys en de week daarna tegen WDS`19 uit Breda.