Raamsdonk en VCW delen de punten

VCW 1 (zon)

7 oktober 2018 14:30

In deze wedstrijd hadden zowel Raamsdonk als VCW de mogelijkheid om de onderste regionen op de standenlijst te verlaten. Raamsdonk had al 1 punt, maar ook 1 wedstrijd meer dan VCW gespeeld, dat nog geen punten had. Het was duidelijk te zien dat hier twee ploegen tegenover elkaar stonden, die de punten goed konden gebruiken. De eerste helft ging het goed tegen elkaar op, maar heerste vooral de voorzichtigheid om niet op een achterstand te geraken. Aanvankelijk golfde het spel wel snel op en neer, zonder dat er echte kansen werden gecreëerd. Het duurde tot de 24ste minuut voordat Raamsdonk via een zeer goed lopende aanval gevaarlijk kon worden. Maar toen was het ook meteen raak. Luke de Bont kwam vrij voor de keeper en kreeg de bal in een herkansing toch nog tussen de palen, nadat de keeper zijn eerste inzet had gestopt, 1 – 0.

Na de rust kwam VCW steeds vaker opzetten, maar kon toch ook niet erg gevaarlijk worden. In de 63ste minuut stond Raamsdonk even niet goed op te letten en kon de invaller van VCW, Stan de Meijer, vrij oprukken vanaf eigen helft tot aan 20 meter vanaf de achterlijn en vanaf daar ongehinderd uithalen voor een schot in de kruising, 1 – 1. Vervolgens werd het spel iets harder en moest de scheidsrechter nog 3 gele kaarten tonen. Twee voor VCW en één voor Raamsdonk. De wedstrijd leek als een nachtkaars uit te gaan, maar in de 89ste minuut kreeg Raamsdonk een penalty wegens een handsbal van VCW in het strafschopgebied. Eer Marvin Blom de strafschot benut had en de bal weer terug was, nadat de keeper van VCW met al zijn woede de bal bijna het Kuiperspolderke had in geschoten, was de reguliere speeltijd al ruim verstreken. De scheidsrechter trok er nog bijna 5 minuten blessuretijd bij en een fel aanvallend VCW wist toen toch nog in de laatste minuut via Ruud Baaij de 2 – 2 op het scorebord te krijgen. Een uitslag waar beide ploegen tevreden mee konden zijn, terwijl onze jongens het zich toch wel aan moeten rekenen dat zij die overwinning op het allerlaatste moment nog uit handen gaven.

Volgende week naar Boeimeer. Weer een wedstrijd tegen een tegenstander, die nog onder ons staat met 0 punten. Dus ook daar moeten we weer minimaal een punt pakken. De wedstrijd daarna staat de derby tegen RFC op het programma.