Be Ready 1 - Raamsdonk 1

Be Ready 1 (zon)

4e klasse C

30 september 2018 14:30

Dat dit een zwaar karwei voor ons zou worden, was natuurlijk wel bekend bij onze jongens. Maar ze gaven de punten al wel heel snel weg aan de tegenstander. In de 3de minuut kreeg Be Ready een vrije trap te nemen en onze verdediging liet hun topscorer Robin v/d Noort totaal vrij staan, waardoor hij de vrije trap ongehinderd tot doelpunt kon verlengen.

Zeven minuten later dacht onze keeper de bal eens goed weg te trappen, maar schoot tegen de rug van diezelfde Robin v/d Noort, waarna de bal in de goal stuiterde. 2 – 0 en de wedstrijd was toen eigenlijk al beslist.

In de 33ste minuut voltooide Robin v/d Noort een zuivere hattrick, maar dat was een kadootje van de scheidsrechter. Een speler van ons had de bal tegen het hoofd gekregen en lag half van de wereld buiten het veld met zijn voeten nog binnen het veld. De scheidsrechter had toen af moeten fluiten, maar liet gewoon doorspelen. Daarna kreeg Robin in een vernieuwde poging van Be Ready de bal in buitenspel positie, tenzij je de speler, die met zijn voeten op de achterlijn lag, meerekent. Dat deed de scheidsrechter en keurde het doelpunt toe en lag toen pas het spel stil voor de blessure behandeling.

Op zich was de ruststand van 3 – 0 terecht, want Raamsdonk is in de eerste helft geen enkel moment gevaarlijk geweest. Het duurde tot ver in de tweede helft, voordat Raamsdonk echt onder de druk van Be Ready uit kon komen. Maar toen had Be Ready alweer twee maal gescoord via Bas v/d Noort en Stephan Huysman. In het laatste kwartier was Raamsdonk eindelijk ook een paar keer gevaarlijk. Met een schot van Luke de Bont op de paal in de 85ste minuut als belangrijkste wapenfeit. Daardoor bleef het 5 – 0.

De komende twee weken zullen we toch punten moeten gaan pakken. Volgende week thuis tegen VCW en de week erop naar Boeimeer, zijn twee wedstrijden tegen tegenstanders, die nu nog onder ons staan met 0 punten.