Raamsdonk knokt zich naar de overwinning

Terheijden 1 (zon)

4 november 2018 14:30

Deze week moesten onze jongens tegen Terheijden, dat vorige week het onderspit had moeten delven tegen Be Ready in de strijd om de koppositie. Dus wij waren gewaarschuwd dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden.

In de eerste helft toonden onze jongens al wel aan zich niet zomaar gewonnen te geven en boden goed tegenstand aan een duidelijk beter voetballend Terheijden. Maar ondanks hun overwicht op het veld, konden ze niet echt heel gevaarlijk worden. Het was dan ook jammer dat in de 27e minuut toch de, weliswaar verdiende, 0–1 op het scorebord kwam, doordat uit een vrije trap de bal in een kluwen van spelers viel en buiten het zicht van onze keeper in het doel belandde.

Raamsdonk bleef toch goed tegenstand bieden, maar kreeg twee minuten in blessuretijd toch een flinke dreun toen Aäron van de Korput zich verkeek bij een terugspeelbal op de keeper, waar de spits van de tegenstander nog tussen kon komen, 0–2. Niemand gaf in de rust Raamsdonk nog enige kans om dit recht te trekken. Maar dat bleek totaal onterecht.

Terheijden was in de tweede helft een totaal andere tegenstander en Raamsdonk ging er voluit tegenaan. In de 47e minuut claimde Raamsdonk al een penalty, die het niet kreeg en ze bleven Terheijden onder druk zetten, wat in de 59e minuut resulteerde in een doelpunt van Luuk Nieuwesteeg na een zeer fraai opgezette aanval, 1–2.

Bij Raamsdonk groeide ook het besef dat het toch nog mogelijk was. De spits van het tweede, Frank van der Sanden werd ingebracht om zijn lengte bij de aanvallen van Raamsdonk te gebruiken. Wat resulteerde in de 67e minuut in de gelijkmaker van hem, 2–2. Raamsdonk bleef maar door beuken en Terheijden kon geen afdoende tegenwicht meer bieden. De uiteindelijk winnende treffer kon eigenlijk niet meer uitblijven en kwam in de 76e minuut van de voet van Marvin Blom na een zeer goed opgezette aanval van Raamsdonk, 3-2. Daarna kwam Terheijden weer enkele keren voor onze goal, maar wij lieten ons niet meer door hen verschalken.

Zo zie je maar wat er mogelijk is als je de moed maar niet opgeeft. Door deze overwinning stijgen we weer enkele plaatsen en kunnen we misschien rustiger gaan voetballen. Komend weekend zijn we vrij en daarna wachten ons twee uitwedstrijden in oostelijke richting naar Blauw Wit’81 en Berkdijk.