Raamsdonk doet goede zaken

Dussense Boys 1

20 januari 2019 14:30

Het had in de nacht van zaterdag of zondag flink gevroren en het was maar de vraag of deze wedstrijd wel door zou gaan. Dussense Boys heeft tegenwoordig wel de beschikking over een kunstgras bijveld, waar van de KNVB naar moet worden uitgeweken wanneer het hoofdveld onbespeelbaar is. Na een grondige inspectie op ijsvorming werd dit veld op het laatste moment pas door de arbiter goedgekeurd. Daardoor begon de wedstrijd een kwartier te laat. Toen de wedstrijd begon, was het lekker spelen in de winterzon en onze mannen begonnen voortvarend aan deze belangrijke wedstrijd. Want bij winst zou men zomaar een paar plaatsen op de ranglijst kunnen stijgen. Raamsdonk was van het begin af aan de bovenliggende partij, maar kwam na elf minuten toch op achterstand toen onze keeper, gehinderd door de laagstaande zon, zich verkeek op een spaarzaam afstandsschot van een tegenstander, 1 – 0. Maar onze mannen bleven goed voetballen en kwamen in de 22e minuut al weer op gelijke hoogte. De keeper voorkwam in eerste instantie het doelpunt, maar Justin van Strien scoorde alsnog uit de rebound, 1 – 1. Met al dat overwicht van Raamsdonk-zijde moest er wel een tweede treffer vallen en toen wij op de rand van het 16-metergebied een vrije trap mochten nemen, krulde Justin van Strien de bal keurig in de kruising, 1 – 2. Raamsdonk kreeg aan het eind van de eerste helft nog een paar goede mogelijkheden maar de keeper van Dussense Boys wist zijn goal op miraculeuze wijze schoon te houden. Vooral een afstandsschot van Thijn de Bont kon hij op fantastische wijze en met behulp van de lat uit de goal ranselen.

In de tweede helft ging Raamsdonk aanvankelijk gestaag door en kwam het bijna weer tot scoren toen Marvin Blom in de 58e minuut op de paal schoot. Even later veranderde het spel helemaal. Raamsdonk dacht dat de buit al binnen was en liet de tegenstander komen. Dussense Boys nam het initiatief over maar sprong wel heel slecht met de kansen om. Zij kwamen telkens gevaarlijk opzetten, maar hadden het vizier totaal verkeerd ingesteld. Toen onze aanvoerder, Marvin Blom, geblesseerd uit moest vallen werd het helemaal even billen knijpen voor onze jongens en het Raamsdonk publiek. Toen op het einde van de wedstrijd onze nieuwe aanvoerder, Daan van der Pluijm, mee naar voren werd gestuurd, konden wij weer de pressie opvoeren wat in de 98e minuut alsnog resulteerde in een derde doelpunt na een goed opgebouwde aanval, die door Daan werd afgerond, 1 – 3.

Doordat Hoge Vught, Boeimeer en Berkdijk verloren en VCW niet voetbalde, deden wij goede zaken op de ranglijst. En ook het vertoonde spel geeft de burger van Raamsdonk weer moed voor het vervolg in deze competitie.