RFC is een maatje te groot voor Raamsdonk

RFC 1 (zon)

21 oktober 2018 14:30

De spelers van Raamsdonk waren rond de middag al bij elkaar gekomen bij de Bonte Kraai. Tijdens een gezamenlijke lunch werden de laatste aanwijzingen voor de derby tegen RFC doorgenomen en konden ze in alle rust aan de voorbereidingen op de match beginnen. Natuurlijk konden daarbij ook nog de prestaties van de afgelopen weken overdacht worden.

Ondanks deze optimale voorbereiding kregen het onze jongens wel direct zwaar te verduren. Want RFC kwam furieus uit de startblokken. Na een schot op de lat in de 1e  minuut, was het in de vierde minuut wél raak door een treffer van Jeroen Kouwenberg. RFC hield de eerste twintig minuten continu druk op het doel van Raamsdonk en wij wisten met de grootste moeite de schade beperkt te houden tot 0 – 1. Raamsdonk kwam daarna zelf wel beter in de wedstrijd en kreeg ook nog enkele mooie kansen op de gelijkmaker. Onze voorhoede kon echter niet voor de gewenste afwerking zorgen. En toen het talrijk aanwezige publiek zich al bijna naar de koffie wilde begeven, scoorde Maikey Luijbregts zeer verrassend in de 45e minuut de 0 -2.

Raamsdonk had de moed zeker nog niet verloren en putte ook weer hoop uit de snelle aansluitingstreffer in de 47e minuut. Marvin Blom kopte een verre inworp knap binnen. Sommigen beweerden dat het een eigen doelpunt van Stef Leijten was, die de bal via de paal en de lat niet weggewerkt kreeg, maar wij gaan er vanuit dat de bal al achter de lijn was geweest. Iets wat de scheidsrechter nooit had kunnen constateren, zodat het maar goed was dat deze reddingspoging mislukte. In het eerste kwartier van de tweede helft bood Raamsdonk aardig tegenspel op het betere spel van RFC. Mede doordat de tegenstander meer bezig was met de scheidsrechter, konden wij hun spel steeds goed ontregelen.

Maar na 20 minuten in de tweede helft begon RFC weer beter te voetballen en toen in de 71e minuut Maikey Luijbregts de 1 – 3 scoorde, was de strijd gestreden. Voetballend had RFC meer te bieden en was de mogelijkheid om terug te komen niet aanwezig bij Raamsdonk. Het was dan ook niet verrassend dat Joost Blom en Edgard Marquart in de 79e en 88e minuut de 1 – 5 op het scorebord lieten aantekenen. Onze mannen waren op, ze hadden alles gegeven, maar moesten constateren dat RFC gewoon beter was.