Terheijden-Raamsdonk: Een wedstrijd om snel te vergeten

Terheijden 1 (zon)

24 februari 2019 14:30

Onze spelers zaten vanaf het begin geheel niet in de wedstrijd. Ze gaven de tegenstander alle ruimte en lieten ze gewoon hun gang gaan. Daarom stond het na 13 minuten al 2 – 0. Al moet wel gezegd worden dat er aan het tweede doelpunt een buitenspelluchtje zat, maar de scheidsrechter nam niet eens de moeite om met onze grensrechter via een overleg tot een gemeenschappelijk oordeel te komen. Voor de rust werd het nog 3 – 0 doordat Terheijden  een vrije trap direct in het doel deed belanden. Dit gebeurde wel doordat de muur niet goed was opgesteld en in duigen viel toen enkele Terheijden-spelers de muur ineens verlieten.

Na de rust gunde Terheijden het publiek niet eens om hun thee of koffie rustig op te drinken. Binnen een minuut lag de bal al weer in het net, nadat een corner was ingekopt, terwijl haast iedereen nog binnen stond, 4 – 0. Daarna werd de tactiek van Raamsdonk aangepast en onze laatste man werd naar voren gestuurd. Dat kwam ons spel weer wel ten goede, maar de wedstrijd laten kantelen was voor ons een te zware opgave. De meeste spelers straalden dat ook uit. De tegenstander kon wel beter in bedwang worden gehouden en men wist nog slechts éémaal te scoren. En omdat wij die ene eretreffer maar niet konden maken werd het uiteindelijk 5 – 0. Nu maar even een week niet aan voetballen denken en goed Carnaval gaan vieren. En dan de week daarop met frisse moed er tegen aan in de derby tegen RFC. Een mooi resultaat tegen ’t Fèr zorgt er al gauw voor dat zo`n wedstrijd als tegen Terheijden weer snel is vergeten.