Eerste driepunter voor Raamsdonk

DIA 1 (zon)

4e klasse C

28 oktober 2018 14:30

Deze wedstrijd ging tussen twee ploegen uit de onderste gelederen van de ranglijst. DIA stond twee plaatsen boven ons met vier punten meer, dus onze spelers wisten wat hun te doen stond. Ze trokken ook meteen goed van leer en zetten de tegenstander vanaf het eerste fluitsignaal flink onder druk. Dat eerste fluitsignaal klonk wel een kwartier later dan gepland, daar de scheidsrechter eerst de kalkwagen nog het veld op stuurde om de lijnen nog even over te trekken. Ook de wedstrijdballen vond hij aan de zachte kant. Maar goed dat de terreinknecht aanwezig was om het euvel te verhelpen.

In de eerste helft hield Raamsdonk er bij de tegenstander de druk goed op en was daardoor ook de bovenliggende partij. Dat resulteerde in de 8e minuut al in een voorsprong voor Raamsdonk toen een verdediger van DIA een voorzet van ons terug wilde koppen op de keeper, die helaas voor hem al net achter hem stond, 0 – 1. Uit de weinige keren dat DIA voor onze goal verscheen bleek al dat onze keeper Sven Bink in vorm was vandaag.

Na de rust veranderde Raamsdonk van tactiek en liet zij de tegenstander meer komen om vervolgens via de counter te proberen de voorsprong uit te breiden. Dat is natuurlijk wel gewaagd en dan moeten we ook beter met de spaarzame kansen omgaan. Het spel verplaatste zich meer naar onze helft, maar zij konden aanvankelijk toch niet gevaarlijk worden. In de 67e minuut hadden wij wel een dot van een kans toen Luuk Nieuwesteeg prachtig werd weggestuurd en oog in oog kwam met de keeper van DIA. Die kon hij echter niet passeren, waardoor de marge slechts één doelpunt bleef.

Een kwartier voor tijd leidde een schot tegen de paal het slotoffensief van DIA in, waarbij zij telkens tot in ons doelgebied geraakten. Maar dat gaf onze keeper Sven Bink wel de gelegenheid om uit te groeien tot man of the match. Vooral in de 77e minuut redde hij ons op miraculeuze wijze, toen een speler van DIA na een geweldige aanval ineens vrij voor zijn neus stond. In de zes minuten blessuretijd kwam hun keeper ook nog mee naar voren, maar dat mocht niet meer baten, het bleef 0 – 1.

Door deze overwinning hebben we weer aansluiting met de middenmoot. Er staan nu drie ploegen 1 punt boven ons. Volgende week moeten we thuis tegen Terheijden, dat de strijd om de koppositie verloor van Be Ready. In deze afdeling, waar blijkbaar alles mogelijk is, zullen er voor ons dus ook mogelijkheden komen tegen Terheijden. We kunnen er ook vol tegenaan, want de week daarop is een beker/inhaal weekend.