Dussense Boys slagvaardiger dan Raamsdonk

Dussense Boys 1

4e klasse C

24 maart 2019 14:30

Op deze mooie zondagmiddag maakten wij ons op voor een leuke voetbalwedstrijd als voorproefje op de interland ’s-avonds tussen Nederland en Duitsland. Er was veel publiek op af gekomen en ons 5e elftal zorgde ook nog voor een nostalgische derde helft, de middag kon dus al niet meer kapot.

Beiden ploegen toonden een goede inzet, waarbij de Dussense boys duidelijk beter in vorm waren dan onze, vooral defensief ingestelde, spelers. Vooral door enkele formidabele reddingen van onze keeper, bleef de brilstand in de eerste helft nog overeind.

Na de rust zag het publiek aanvankelijk eenzelfde spelbeeld, waarbij Raamsdonk er wel wat vaker uitkwam en met de zon in de rug waren we al wel een paar keer gevaarlijk. Een vrije trap net buiten de zestien werd ons echter fataal in de 64e minuut. Deze vrije trap belandde fantastisch en onhoudbaar voor onze keeper in de kruising, 0 – 1.

Zeven minuten later verspeelden we op slordige wijze in onze achterhoede een bal aan een voorhoedespeler van Dussense Boys, die vrij voor de keeper geen fout maakte, 0 – 2.

Daarna gooide men bij Raamsdonk het roer om en ging massaal in de aanval, waardoor Dussense Boys er niet meer kon uitkomen zoals in de eerste helft. Zij konden ondanks de vele kansen die Raamsdonk nog kreeg wel de nul houden. Daarmee maakten ze de balans weer gelijk voor dit jaar, daar wij in januari in Dussen hadden gewonnen.

Volgende week thuis inhalen tegen WDS`19 uit Breda en de week erop naar WDS`19 toe. Dat worden weer twee moeilijke wedstrijden.