Raamsdonk maakt het koploper Be Ready moeilijk

Be Ready 1 (zon)

4e klasse C

17 februari 2019 14:30

Nadat we afgelopen week hadden vernomen dat SC Hoge Vught uit de competitie was genomen, is in de onderste regionen van onze competitie de spanning aanzienlijk verminderd. Nu is de 14e plaats verdwenen en behoeft er geen ploeg meer te vrezen voor rechtstreekse degradatie, alleen moet de uiteindelijke nummer 13 zich via de nacompetitie zien te handhaven in de vierde klasse. Voor Be Ready was deze wedstrijd natuurlijk wel van cruciaal belang, daar men volop meedoet voor het kampioenschap.

Het klassenverschil was in de eerste helft wel zichtbaar, maar Be Ready kon geen grote kansen creëren. Onze mannen lukte het aardig om de voorhoede van Be Ready in toom te houden. In de 16e minuut wist hun topscorer, Robin van den Noort, toch een gaatje te vinden tussen een woud van benen, daardoor was onze keeper wel kansloos op zijn inzet. Maar ondanks deze 0 – 1, bleven onze mannen hun taken goed uitvoeren en gaven eigenlijk geen kansen meer weg. Op het einde van de eerste helft kwamen we er zelfs af en toe gevaarlijk uit en produceerden betere kansen dan de tegenpartij. Een pegel van Justin van Strien kon maar net worden gepareerd door hun keeper.

Tijdens de rust was tot onze mannen door gedrongen dat er misschien wel meer in zat. Ook werden enkele herstellende spelers ingebracht, wat natuurlijk wel riskant is voor de komende wedstrijden. Maar het toonde wel aan dat ze zich niet zomaar neer wilden leggen bij een nederlaag tegen de koploper. De tweede helft ging aardig op en neer. Be Ready had wel het betere spel, maar wij hadden de beste kansen. En ook onze keeper stak weer in een bloedvorm. In de 97e minuut kwam wel onze beste kans toen Luuk Nieuwesteeg een potje prijsschieten afrondde met een perfect geplaatste schuiver in de benedenhoek. Maar helaas kon de Be Ready-doelman nog net met zijn schoen de bal uit het doel houden. Hier had Raamsdonk eigenlijk wel meer verdiend.

Be Ready deed met deze zege goede zaken, want de nummers 2 en 3 verspeelden beiden punten. Raamsdonk haalde ook een winst, maar dan meer op het vlak van de moraal. De koploper zo partij kunnen bieden geeft vertrouwen voor de toekomst. Komende zondag nog eerst een wedstrijd in Terheijden en dan lekker carnaval vieren, om vervolgens “uitgerust” en “fit” aan te treden voor de derby tegen RFC.