Raamsdonk en Chaam delen de punten

Chaam 1 (zon)

23 september 2018 14:30

Deze eerste wedstrijd van de nieuwe competitie begonnen we met een minuut stilte ter nagedachtenis aan Cornelis Oome. Deze rasechte Raamsdonker overleed op 1 augustus jl. op 76 jarige leeftijd.  Nellis speelde jarenlang in ons eerste elftal en bouwde zijn actieve spelersloopbaan af bij Good Luck. Hij vervulde later nog meerdere functies binnen onze vereniging. Tot zijn vertrek naar de Volckaert in Dongen een jaar geleden, bleef hij ook een trouwe bezoeker van onze sportaccommodatie.

Raamsdonk ging goed van start in deze aantrekkelijke pot. En Luke de Bont kreeg in de 5de minuut al een dot van een kans. Maar zijn schuiver ging net aan de verkeerde kant van de paal over de doellijn. Daarna ging het spel snel op en neer en deden beide ploegen de nodige pogingen om in de buurt van het doel te komen, maar konden beide ploegen de eerste helft niet echt gevaarlijk worden. Chaam verloor al snel in de 15de minuut een speler, Tommie Kox, die zich in de warming-up had geblesseerd. En Raamsdonk claimde net voor rust nog een penalty. Maar de scheidsrechter ging daar niet in mee.

Na de rust een totaal andere wedstrijd, waarin Raamsdonk echt niet meer gevaarlijk kon worden. En Chaam bleef maar aanvallen en proberen een doelpunt te maken. Maar omdat de aanvallers van Chaam het vizier niet goed hadden afgesteld gingen de meeste schoten bijna allemaal ver over of naast het doel. En kwam er wel eens een op goal, dan stond daar onze goede sluitpost Jeroen van Gils. Na de rust claimde Chaam nog twee penalty’s. Wij mochten blij zijn dat ook hier de scheidsrechter niet in mee ging. Daardoor bleef het 0 – 0. En konden beide ploegen hun eerste punt noteren.

Volgende week gaan we op bezoek bij Be Ready in de Hank. Dat zal een zware wedstrijd worden voor onze mannen. Zeker nu Be Ready de eerste wedstrijd al heeft gewonnen in Dussen.