Waspik te sterk voor Raamsdonk

Waspik 1 (zon)

8 september 2018 17:00

Op verzoek van Waspik werd deze bekerwedstrijd verplaatst naar de zaterdag. Op zondag werd namelijk de Tachtig van de Langstraat gelopen en daar waren verscheidene mensen van Waspik bij betrokken als loper of als supporter.

Mede door het goede weer trok de wedstrijd aardig wat publiek en het was goed toeven langs de lijn. Beide ploegen hadden er blijkbaar wel zin in en schotelden het publiek een aardige partij voetbal voor. Ondanks het klasseverschil, want Waspik speelde wel het betere voetbal, kon Raamsdonk in het begin aardig bijbenen. Nadat Lesley Verschuren Waspik in de 11de minuut uit een vrije trap op 1 – 0 had gezet, kon Thijn de Bont 2 minuten later de stand weer gelijk trekken na een assist van Marvin Blom.

Daarna voerde Waspik de druk flink op en konden zij voor de rust nog 3 maal scoren. De doelpuntenmakers waren Mels Nieuwkoop en nog tweemaal Lesley Verschuren. Derhalve gingen onze mannen de thee opzoeken met een achterstand van 4 – 1.

Na de rust tekende Guus van Beurden binnen 2 minuten de 5 – 1 aan en leek het erop dat er een monsterscore op het scorebord zou komen. Maar onze mannen bleven voetballen en hielden aardig stand, ondanks de constante druk van Waspik op onze goal. Af en toe kwamen we er ook nog goed uit en waren we zelfs enkele keren gevaarlijk. We moesten wel wachten tot de 77ste minuut eer Luke de Bont een assist van Marvin Blom kon verzilveren. 5 – 2. Waspik liet Raamsdonk toen even komen en kon toen ook laten zien dat het goed kan counteren. Zo bracht Jurre van Densen in de 80ste minuut met een snelle uitval de eindstand van 6 – 2 op het scorebord.

Zaterdag 15 september om 17.00 uur speelt Raamsdonk de laatste bekerwedstrijd thuis tegen SV Capelle 1. Dat wordt de laatste test voor de start van de competitie een week later. Het is dan ook te hopen dat we dan onze sterkste formatie het veld in kunnen sturen.