Raamsdonk verliest eerste bekerwedstrijd met 2-1

The White Boys 1 (zon)

2 september 2018 14:30

Deze eerste wedstrijd in het bekertoernooi van 2018/2019 was een mooie gelijk opgaande pot. The White Boys startte fanatiek, maar was direct niet echt gevaarlijk.  Nadat het eerste offensief van de tegenstander geluwd was, nam Raamsdonk het initiatief over en creëerde enkele mooie kansen. In de 33ste minuut kreeg Raamsdonk een bijna niet te missen kans op de openingstreffer, die de tegenstander echter goed pareerde en, door middel van een snelle counter, zelf de eerste treffer op het scorebord toverde. 0 – 1 door een doelpunt van Pluta.

Gelukkig wisten onze mannen de draad weer meteen goed op te pakken en scoorden via een geweldige vrije trap van Justin van Strien in de 37ste minuut de gelijkmaker en wisten deze stand met de rust binnen te loodsen.

Na de rust was Raamsdonk toch echt de bovenliggende partij en kreeg toch enkele geweldige kansen op de 2 – 1. Die werden echter niet verzilverd. En zoals dan zo vaak gebeurt, profiteerde The White Boys via Lorenowicz van een onoplettendheid in onze verdediging en hij liet in de 70ste minuut de 1 – 2 aantekenen.

Daarna was er de spirit wel een beetje uit, maar kreeg Raamsdonk toch nog enkele mooie kansen, die echter geen van allen nog werden benut. Alles bij elkaar een mooie partij, waar onze mannen veel van hebben kunnen leren. Natuurlijk hebben we nog steeds te kampen met blessures en vakanties. Maar deze spelersgroep heeft wel potentie en is nog steeds groeiende. Het schept toch ook weer vertrouwen voor de toekomst. En toch zeker vertrouwen voor de tijd dat we weer op volle sterkte zijn.