In Memoriam: Corné de Groot

2 januari 2024 21:45

Afgelopen week bereikte ons het droeve bericht dat ons lid Corné de Groot op 29 december in de leeftijd van 65 jaar is overleden.

Corné was sinds 1989 als rustend lid aan onze vereniging verbonden. Hij werd in 2014 gehuldigd vanwege zijn 25-jarig lidmaatschap en kreeg bij deze gelegenheid de zilveren v.v. Raamsdonk-speld uitgereikt.

Corné was, samen met Anne-Marie, met hun cafetaria De Schans als sponsor nauw aan onze club verbonden en vaak mochten we met succes een beroep op hun doen. Dat varieerde in de vorm van o.a. bordsponsoring en wedstrijdsponsoring van ons eerste elftal tot het beschikbaar stellen van friet en snacks bij diverse activiteiten. In de cafetaria werd het wel en wee van onze club besproken en op zondag was de uitslag én het spel van ons vlaggenschip onderwerp van gesprek.

Corné kwam in die periode ook vaak naar de wedstrijden, maar moest dit altijd combineren met zijn werkzaamheden in de cafetaria. Nadat eind 2017 de cafetaria van de hand werd gedaan, kreeg Corné alle tijd om de verrichtingen van ons eerste elftal te volgen en vanaf die periode was hij zowel uit als thuis een aandachtig toeschouwer. In de laatste jaren werd de selectie aan het eind van het seizoen door Corné en Anne-Marie steevast uitgenodigd om bij hun thuis in Waspik een hapje en een drankje te komen doen.

Zijn ziekte weerhield hem er overigens niet van om naar de wedstrijden te gaan en ook bij de laatste thuiswedstrijd op 10 december tegen Molenschot was hij op Den Uilendonck nog van de partij. Dit werd bijzonder gewaardeerd door de spelers en staf die hem daarvoor met groot applaus bedankten.

We verliezen in Corné een trouwe supporter en wensen Anne-Marie, familie en vrienden heel veel sterkte.

Uitnodiging_Corn_de_Groot.jpg

Corn_de_Groot.jpg