Raamsdonk en Noordhoek in evenwicht

11 mei 2014 12:15

Veel publiek, een lentezonnetje en een door de onderhoudsploeg uitstekend geprepareerd veld. En niet te vergeten, prachtige spandoeken van Vakkie R . Een uitgelezen dag om vandaag goede zaken te doen voor ons vlaggenschip. Voor het eerst deze competitie zou Raamsdonk 1 de laatste plaats kunnen verlaten.

Gespannen kopjes bij de opkomst op het veld. Veel confetti en vuurwerk begeleidden de spelers naar de middenstip.
En Raamsdonk begon furieus en gedreven aan de wedstrijd. Het eerste kwartier werd Noodhoek vastgezet en kwamen er wat kansjes. Bij één van de voorzetten werd de bal tegen de uitgestoken hand van een verdediger geschoten, helaas beoordeelde de prima leidende scheidsrechter Van der Hammen dit als onopzettelijk. De eerste grote kans was echter voor Noordhoek. Een snelle counter bracht de bal bij Nicky de Hoon, gelukkig voor Raamsdonk schoot hij over. Nadat Lars van Strien na 20 minuten hard had overgeschoten leek de wedstrijd voor de rust gespeeld. Beide ploegen wilden wel maar konden niet. Eigenlijk waren ze allebei bang om een treffer te incasseren. En toen was daar ineens Marvin Blom. Hij mocht op de rand van het strafschopgebied een aantal malen kappen en draaien. Hij rondde deze actie af met een hard schot dat onder de lat insloeg, 1-0. En dat vlak voor rust een beter moment om op voorsprong te komen is er niet.

Raamsdonk startte na de rust goed. Lars van Strien liep zich vrij en kreeg de bal in de loop aangespeeld,  maar kopte net over. Dat had meer verdiend. Na dit wapenfeit deed Noordhoek er een schepje bovenop. Dat leverde eerst een kans op voor Joerie Reuvers, hij miste. Luttele minuten later was het echter wel  raak, Christiaan Reuvers ontving de bal op de punt van de zestien. Hij aarzelde niet en met een schuiver in de verre hoek klopte hij Patrick Honcoop, 1-1. Noordhoek bleef hierna een tijdje de bovenliggende partij. Dat leverde een aantal kansen op maar goed verdedigen en prima keeperswerk zorgde ervoor dat er niet gescoord werd. In het laatste kwartier ging Raamsdonk één op één spelen. Met vier spitsen probeerde Eugene van der Heijden nog de overwinning af te dwingen. Helaas zat dat er niet in. Een mooie combinatie van Joep Kuijsters en Marvin Blom werd door eerstgenoemde net te hoog afgewerkt. Noordhoek verdedigde zich met een handbalverdediging. Lars van Strien had nog enkele leuke acties. Een daarvan belandde tegen de hand van een tegenstander. Weer werd dit beoordeeld als onopzettelijk. In de laatste minuut nog een prima afstandsschot van Ivo Kuijpers. Het hielp niet.  Het bleef 1-1. Gezien het spel een terechte eindstand. Omdat zowel Dussense Boys als SVC verloren, is het aanstaande zondag tijdens de laatste speelronde heel erg spannend. Vier teams kunnen nog rechtstreeks degraderen en/ of voor de nacompetitie in aanmerking komen. Maar ook zullen er twee teams de dans ontspringen en behouden blijven voor de vierde klasse. Ondanks dat we nog onderaan staan, blijft er hoop. We moeten dan wel de laatste wedstrijd tegen DSE winnend afsluiten en zijn dan nog afhankelijk van de resultaten van de andere drie teams. Kortom nog een finale. We zien jullie allemaal volgende week in Etten-Leur!