In Memoriam: Sjef Verschure

2 oktober 2021 16:30

Afgelopen week bereikte ons het droeve bericht dat ons ere-lid Sjef Verschure op 29 september in de leeftijd van 80 jaar is overleden.

Sjef werd op 12-jarige leeftijd lid van onze vereniging en stond als talentvolle keeper op zijn 17e onder de lat bij Raamsdonk 1. Daarnaast verdedigde hij twee jaar achtereen het doel van het Brabants Elftal. Door een hardnekkige knieblessure moest hij noodgedwongen stoppen en ging daarna aan de slag in zijn beroep van timmerman en begon een eigen bedrijf. Met een ijzeren wil én doorzettingsvermogen maakte hij van bouwbedrijf VEVO een succesvolle onderneming dat een begrip werd in de regio.

De actieve voetbalperiode mocht dan wel voorbij zijn, Sjef bleef zich hierna inzetten voor “zijn” club en groeide uit tot een echte verenigingsman. Hij werd elftalleider van het eerste en in 1968 was Sjef betrokken bij de bouw van de kantine.

Maar ook zakelijk verbond hij zich aan onze vereniging, zijn bedrijf VEVO werd nl. al snel onze hoofdsponsor en bleef dit liefst 15 jaar lang. Hierna werd hij met VEVO Beheer tenuesponsor bij de jongste jeugd.

Daar bleef het echter niet bij. In 1970 nam Sjef zitting in het bestuur en in 1979 werd hij tot voorzitter gekozen. Dit zou hij tot 1995 blijven. Ook na zijn bestuurlijke periode bleef hij actief voor de vereniging. Hij meldde zich aan als gastheer, werd technisch coördinator en was betrokken bij de bouw van de nieuwe kleedlokalen.

Dat Sjef het voor onze vereniging heel goed heeft gedaan, blijkt wel uit de waardering die hem ten deel viel. In 1992 werd Sjef door de KNVB onderscheiden met de zilveren bondsspeld en in 1995 werd hij met algemene instemming benoemd tot ere-lid van v.v. Raamsdonk. In 2000 werd hij bij een enquête van clubblad De Sportkoerier gekozen tot lid van de eeuw en in 2003 volgde de gouden speld vanwege zijn 50-jarig lidmaatschap. Ook bij het 60-jarig lidmaatschap in 2013 werd hij in het zonnetje gezet.

Toen Sjef in 2013 afscheid nam als hoofdsponsor nodigde hij internationaal scheidsrechter Kevin Blom uit om de nieuwe spelregels uit te leggen en dit werd in 2018 nog een keer door hem herhaald.

Sjef bleef ook in de laatste jaren de club met veel belangstelling volgen, zo was hij zowel bij de trainingen als bij de wedstrijden van kleinzoon Juul een aandachtig toeschouwer. Maar ook het eerste elftal mocht vaak op zijn aanwezigheid rekenen.

Sjef, bedankt voor alles wat je voor onze vereniging hebt gedaan en betekend, rust zacht.

Wij wensen zijn vrouw Joke, Marja, Mijke, kleinkinderen, familie en vrienden heel veel sterkte.

Het afscheid van Sjef is op dinsdag 5 oktober om 11.00 uur in de Sint Bavo Kerk te Raamsdonk.

2021_10_02_16_08_08_XnView_Classic_IMG_3035.jpg_.jpg

2021_10_02_16_09_32_XnView_Classic_IMG_3034.jpg_.jpg