In Memoriam: Pauw de Ruijter

12 augustus 2021 9:45

Afgelopen week bereikte ons het droeve bericht dat ons lid Pauw de Ruijter op 6 augustus in de leeftijd van 77 jaar is overleden.

Pauw is ruim 60 jaar lid van onze vereniging. Hij begon uiteraard als voetballer en was later als vrijwilliger in diverse functies actief. Zo was hij een hele lange tijd lid van het actiecomité en liep hij op zondag langs de lijn om tijdens de wedstrijden van ons eerste lootjes voor het levensmiddelenpakket te verkopen. Ook was Pauw actief bij de “oud-papierploeg”. Elke laatste zaterdag van de maand was hij present om oud-papier, oud-ijzer en oud-glas mee op te halen. Met een vrachtauto en een tractor met aanhanger werd dan in Raamsdonk alles huis-aan-huis ingezameld en de opbrengst kwam ten goede aan de vereniging.

Later sloot Pauw zich aan bij de onderhoudsploeg en werd hij ingezet bij allerlei klusjes op en rond het sportpark. Wekelijks kwam hij vanuit de Raadhuisstraat op zijn fiets naar Den Uilendonck en na zijn verhuizing naar De Riethorst Stromenland (Mijzo) werd het vervoer door deze instantie gefaciliteerd zodat hij toch nog steeds iets kon doen voor “zijn club”.

Wij wensen familie en vrienden heel veel sterkte.

De crematieplechtigheid wordt gehouden op zaterdag 14 augustus.

Pauw_de_Ruijter.jpg