Corona protocol

28 augustus 2020 10:30

Beste leden, ouders en vrijwilligers,

Corona is alweer een hele tijd onder ons en wij als bestuur denken dat we als vereniging hier goed mee om zijn gegaan. Toen de trainingen begonnen, hield iedereen zich goed aan de regels en daardoor konden we blijven sporten op onze club.

Nu breekt er weer een nieuwe periode aan; we gaan weer wedstrijden spelen, de kantine gaat weer open en er zijn weer toeschouwers welkom op Den Uilendonck.

Toch zal het allemaal niet vanzelfsprekend zijn en we zijn er van overtuigd dat de komende tijd de landelijke maatregelen ook echt nog wel een keer zullen gaan veranderen.

We hebben eigenlijk één hoofdregel binnen onze vereniging: GEBRUIK JE GEZONDE VERSTAND!!

Dit klinkt heel logisch en simpel maar we gaan jullie daar de komende tijd regelmatig op wijzen.

In en op het sportpark zullen een aantal nieuwe regels zijn waar iedereen zich aan moet houden. Geef elkaar daar ook de ruimte in. Doen we dit niet dan zullen er een aantal dingen niet meer kunnen met als uiterste consequentie het sluiten van het sportpark. Wij gaan hier natuurlijk niet van uit en samen gaan we dat voor elkaar krijgen.

Hieronder volgt een aantal regels die we gaan hanteren op het sportpark. We gaan uit van het corona protocol zoals dat is opgesteld door de KNVB.

Algemene regels:

• Heb je klachten: blijf thuis en laat je testen
  • Vanaf 18 jaar: houd 1,5 meter afstand
  • Hoest en nies in je elleboog

Regels op het sportpark:

• Volg de looprichtingen bij het betreden en verlaten van het sportpark
  • Bij het betreden van het sportpark handen ontsmetten
  • Per wedstrijd mogen er max. 250 toeschouwers langs het veld staan
  • Houd hierbij afstand en verdeel onderling rond het veld, er is voldoende ruimte
  • Niet schreeuwen en roepen langs de lijn

Regels kantine:

• Bij het betreden van de kantine handen ontsmetten
  • Invullen registratie formulier bij de deur
  • 45 gasten in de kantine en deze moeten een zitplaats hebben
  • Middenpad vrijhouden
  • Consumpties voor buiten kunnen binnen vrij gehaald worden, denk aan afstand houden
  • Volg de instructies van het kantine personeel op
  • Bij het niet naleven van de regels kan de kantine gesloten worden

Regels thuiswedstrijden:

• Volwassenen houden bij het omkleden 1,5 meter afstand, het team is zelf verantwoordelijk om dit samen in de gaten te houden. Je kunt dus niet met een heel team tegelijk omkleden en dat geldt ook voor douchen
  • Tijdens de warming-up en wedstrijd hoef je geen afstand te houden in het veld.
  • Wanneer je weer buiten het veld stapt geldt voor 18 jaar en ouder weer 1,5 meter afstand
  • Dit geldt dus ook voor reserve spelers, deze mogen tijdens de wedstrijd ook buiten het aangegeven vak plaatsnemen
  • Geen handen schudden voor en na de wedstrijd, ook niet met de scheidsrechter

Regels uitwedstrijden:

• Volg altijd de regels bij de club die je bezoekt
  • Er gelden geen afstandsregels tijdens het vervoer; ook niet voor volwassenen
  • Bij iedereen van 13 jaar en ouder wordt tijdens het vervoer een mondkapje geadviseerd. Maak daar als team afspraken over.
  • Zodra je de auto verlaat gelden wel weer direct de normale afstandsregels

Dit zijn de belangrijkste regels voor iedereen op een rijtje gezet. We beseffen dat het nog lang niet alle regels zijn, maar in zijn algemeenheid zeggen we nog een keer: GEBRUIK ALTIJD JE GEZONDE VERSTAND en schroom niet elkaar erop te wijzen als het een keer, per ongelijk, mis gaat.

Mochten er nog vragen zijn dan kun je altijd bij het bestuur terecht.

Namens het bestuur en de corona-commissie

Leon Hooijmaijers
Voorzitter v.v. Raamsdonk