Raamsdonk biedt goed weerstand tegen Waspik

23 augustus 2020 18:15

Deze 2e oefenwedstrijd tegen derdeklasser Waspik kon op een grote publieke belangstelling rekenen. Veel toeschouwers hadden namelijk de moeite genomen om deze derby te aanschouwen. Het was prima weer om te voetballen, al gooide hevige regenval zo nu en dan roet in het eten.

Waar Raamsdonk vorig seizoen tegen Waspik in de competitie met grote cijfers het onderspit moest delven, werd er nu goed weerstand geboden. Tevredenheid bij de technische staf, ondanks de nipte nederlaag. Waspik is een goed voetballende ploeg, maar had duidelijk moeite met het stugge Raamsdonk, waar werklust gekoppeld werd aan individuele kwaliteiten.

Raamsdonk speelde in een ander systeem en daar moesten de spelers met name in de eerste helft duidelijk aan wennen, in de tweede helft werd dit al stukken beter uitgevoerd. Bij rust keek Raamsdonk tegen een 2-0 achterstand aan door doelpunten van Jari Langermans en Guido v.d. Hoven.

In de tweede helft stuurde Habert Matte kort na de aftrap Luuk Nieuwesteeg de diepte in, die op zijn beurt snoeihard het net liet bollen. Raamsdonk had in de persoon van Patrick Honcoop deze middag een prima vervanger als doelverdediger, omdat Jari Meeuwissen niet aanwezig kon zijn.

Habert Matte had nog de gelijkmaker op zijn schoen, maar wist het net helaas niet te vinden.

Nieuwkomer Francois Toonen heeft zijn debuut gemaakt bij aanvang van de tweede helft en kan terug zien op een prima invalbeurt. Op de geblesseerde Daan v.d. Pluijm en Jordi v.d. Kruijssen na is de selectie nagenoeg compleet. Aäron v.d. Korput en Rick van Dortmont zullen deze week de training weer hervatten.

Komende zondag wordt de eerste bekerwedstrijd gespeeld, Raamsdonk speelt dan thuis tegen Dussense Boys, aanvang 14.30 uur.