Annie van der Put koninklijk onderscheiden

25 april 2014 15:30

Burgemeester Van Hees heeft op vrijdag 25 april jl. in de Geertruidskerk te Geertruidenberg een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt aan Annie van der Put-van Schijndel. Annie is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Annie heeft deze onderscheiding ontvangen vanwege haar grote staat van dienst bij met name onze voetbalvereniging. Ze begon haar “loopbaan” bij v.v. Raamsdonk in 1978. Ze werd door toenmalig voorzitter Nico van Dongen gevraagd of ze interesse had om als medewerkster in de kantine aan de slag te gaan. Na enige bedenktijd besloot Annie hierop in te gaan en nu doet ze dit vrijwilligerswerk al meer dan 35 jaar!

In 1989 werd Annie door het bestuur benoemd in de functie van kantinebeheerder. Samen met een bestuurslid verzorgt Annie de inkoop van de kantine, regelt de kantinediensten, werft nieuwe kantinemedewerk(st)ers en houdt toezicht op de kantine.

In 2003 werd Annie bij haar 25-jarig jubileum als kantinemedewerkster door de NKS onderscheiden met de zilveren speld.

Annie is bijna dagelijks op het sportpark te vinden. Op zondag bij de thuiswedstrijden van het eerste is ze altijd aanwezig. Na een hele lange tijd zelf achter de tap te hebben gestaan, geeft ze nu de voorkeur aan het werk in de keuken. Ook vele jaren lang was Annie het gezicht achter de bar op de donderdagavond. Annie staat altijd voor iedereen klaar, ze wordt geroemd vanwege haar lekker bakje koffie. Het geheim zit volgens haar in een schepje Buisman.

Op maandagochtend begint om 8.00 uur het vaste ritueel, dan is ze altijd aanwezig om samen met een vaste club van vrijwilligers de kantine op te ruimen na intensief gebruik in het weekend. Rond de middag zien de kantine, keuken en toiletgroepen er weer keurig netjes uit. In de zomerstop volgt de grote schoonmaak. Dan gaat alles aan de kant, wordt de vloer “ouderwets” geboend en krijgt ook het interieur een grondige poetsbeurt.

Elke week worden door Annie de trainingspakken, trainingshesjes en reserveshirts van zowel jeugd als senioren gewassen, opgevouwen en opgeruimd. Dan zie je haar meerdere keren per dag op de fiets op neer pendelen van de Rentmeestersstraat naar de Lageweg.

Naast het vele vrijwilligerswerk voor de voetbalclub, doet Annie nog meer. Zo helpt ze tweemaal per jaar mee met de schoonmaak in de St. Bavokerk.

Dit alles heeft er toe geleid dat Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander het heeft behaagd om Annie een Koninklijke Onderscheiding toe te kennen.

Annie, van harte gefeliciteerd met deze mooie onderscheiding!