Update commissie vrijwilligers

24 mei 2019 10:00

Beste vrijwilligers van v.v. Raamsdonk,

Het is even stil geweest, maar hier een update van de commissie ‘vrijwilligers’. Nu we inmiddels bijna toe zijn aan het eind van dit seizoen, kunnen we constateren dat we eigenlijk best tevreden vrijwilligers hebben in de club. Een prettige opsteker!

Input is o.a. gekomen bij de start van de bijeenkomst voor het jeugdkader in januari en via gesprekken met de onderhoudsploeg en het kantinepersoneel, maar ook door individuele contacten. Deze inventarisatie heeft verschillende aandachtspunten opgeleverd die teruggekoppeld zijn naar het bestuur. Hieruit zijn de volgende acties reeds voortgekomen:

• Informatievoorziening middels de schermen in de kantine uitbreiden met o.a. aankondiging van activiteiten en informatie over onze organisatie en onze vrijwilligers en aanspreekpunten (hier wordt nog aan gewerkt).
  • Een goede verdeling van de kantinediensten i.s.m. het (nieuwe) kantinepersoneel.
  • Aandacht vragen voor gebruik van velden en andere faciliteiten via de kaderapp en mogelijkheid tot geven van feedback middels formulieren in het materiaalhok.
  • Het plaatsen van een notitiebord in het materiaalhok om trainers en leiders de mogelijkheid te geven aantekeningen kwijt te kunnen over trainingsmaterialen. Deze wordt onder andere gebruikt door de onderhoudsploeg om alles gebruiksklaar te maken voor de seizoenstart.

Ook zijn er geluiden gekomen van verschillende vrijwilligers dat zij zich weleens storen aan bepaalde gewoontes of het niet nakomen van afspraken binnen de club, te denken aan:

-        Geen voetbalschoenen in de kantine;

-        Niet roken in het tassenhok;

-        Geen alcohol langs de lijn;

-        Respect hebben voor de tegenstander en de scheidsrechter.

Voor deze zaken zijn moeilijk concrete acties in te zetten naast de afspraken die er al liggen. We hopen dat iedereen zichzelf verantwoordelijk voelt voor de sfeer binnen de club, waarbij je een ander daar ook zeker op mag wijzen, uiteraard op een respectvolle manier.

Verder is het bestuur druk bezig na te denken over de organisatie binnen de club en hoe zij jullie vrijwilligers hierin zoveel mogelijk ondersteuning kunnen bieden.

Een 1 op 1 gesprek met leden en vrijwilligers levert ons altijd veel op en we willen dit graag voortzetten. Maar naast deze gesprekken willen we iedereen nogmaals wijzen op de mogelijkheid om namens een geleding of spelersteam contact met ons op te nemen. Dit kan op persoonlijke noot, maar ook via ons mailadres: [email protected]

Met sportieve groet,

Thomas van der Pluijm en Janneke van Oort