Wim de Groot erelid v.v. Raamsdonk

29 oktober 2018 18:00

Aan het einde van de Algemene Ledenvergadering op donderdag 25 oktober jl. vroeg de voorzitter nog even de aandacht van de aanwezigen voor een extra agendapunt. Het bestuur diende namelijk nog een voorstel in voor de benoeming van een erelid. Het betrof hierbij Wim de Groot.

De voorzitter nodigde Wim uit naar voren te komen om de oorkonde in ontvangst te nemen. Hij pakte daarbij in het kort samen waarvoor hij benoemd werd tot erelid van onze vereniging.
Wim is al 46 jaar lid van onze vereniging en speelde meer dan 10 jaar in onze selectie van 1 en 2. Daar behaalde hij ook enige successen, want hij werd tweemaal kampioen met het 2de elftal. Dat was niet de reden om hem te benoemen tot erelid.
Het waren vooral de zaken die hij naast zijn actieve sportloopbaan opnam bij onze vereniging. Zo trad hij op 24 jarige leeftijd toe tot het bestuur en zou daar 25 jaar in blijven functioneren, waarvan de laatste 16 jaar als penningmeester.
Hiervoor kreeg hij bij zijn aftreden in 2014 de gouden KNVB-speld.
Daarnaast zette hij een sponsorcommissie op poten en bleef daarin tot op heden de inspirerende man. Daar vloeide weer het materiaalbeheer uit voort, iets wat hij ook nog steeds behartigt. Tevens was hij de verslaggever en fotograaf van alle clubactiviteiten en tenslotte was hij de webmaster van onze website.
Het was in ieder geval al de aanwezigen duidelijk dat het bestuur gegronde redenen had om Wim tot erelid te benoemen. Wij hopen wel dat hij nog lang actief wil blijven voor onze vereniging, want eigenlijk kunnen we hem nog niet missen.