Samen naar een veilige sportomgeving

10 september 2018 9:45

Als v.v. Raamsdonk willen wij onze leden en in het bijzonder onze minderjarige leden, een veilige sportomgeving bieden. Ongewenst gedrag in de sport komt helaas vaker voor dan men denkt. Een goed beleid op dit vlak bevordert een veilig sportklimaat en een goede begeleiding.

Daarom hebben we gedragsregels opgesteld waaraan iedere vrijwilliger binnen v.v. Raamsdonk zich dient te houden. En om een veilige sportomgeving voor onze minderjarige leden te blijven waarborgen, is er besloten om alle vrijwilligers, trainers en coaches die indirect/direct werkzaam zijn met minderjarigen een gedragscode te laten ondertekenen en te voorzien van een Verklaring omtrent gedrag (VOG). Hierdoor kunnen wij als v.v. Raamsdonk uitstralen dat wij voor de volle 100% achter ons beleid staan en dat wij dit ook van onze leden verwachten.

De betreffende vrijwilligers zullen via email worden benaderd om de gedragscode te ondertekenen en zullen in een later stadium tevens worden geïnformeerd over de aanvraag van de VOG welke kosteloos via NOC-NSF zal worden aangevraagd.