In Memoriam: Nellis Oome

5 augustus 2018 13:15

Deze week bereikte ons het droeve nieuws dat op woensdag 1 augustus Cornelis (Nellis) Oome in de leeftijd van 76 jaar is overleden.

Nellis was een voetbalman in hart en nieren en was tot op hoge leeftijd nog actief als voetballer. Hij werd basisspeler bij Raamsdonk 1 en maakte later de overstap naar Good Luck waar hij als voetballer “met pensioen” ging. Hierna leverde hij zijn oude sloffen bij onze vereniging in en deze hangen nu nog aan het schoenenbord in de kantine. Nellis was in 1964 één van de initiatiefnemers bij de totstandkoming van ons clubblad De Sportkoerier en was van 2007 tot 2011 assistent-scheidsrechter bij ons eerste elftal. Ook hierna bleef hij bij onze vereniging betrokken en assisteerde bij de wekelijkse schoonmaak van de kleedlokalen. Helaas moest hij deze werkzaamheden staken toen zijn gezondheid hem in de steek liet. Hij was hierna nog vaak op het voetbalveld te zien, bij zijn dagelijks rondje door Raamsdonk bracht hij steevast een bezoek aan het voetbalveld.

De afscheidsdienst van Nellis is op dinsdag 7 augustus om 10.30 uur in de parochiekerk H. Bavo te Raamsdonk.

Wij wensen Henri en Tessa, Frank en Anita, kleinkinderen, familie en vrienden heel veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies.