"Huldiging" Raamsdonk 3

10 juni 2018 12:00

Grote publieke belangstelling bij huldiging Raamsdonk 3

Na een prachtig seizoen werden de mannen van het derde team van voetbalvereniging Raamsdonk op grootste wijze onthaald op het gemeentehuis. Het werd een mooi samenspel tussen de spelers en publiek. Er waren mooie speeches en natuurlijk werd het clublied “het is alweer Victoria“ uit volle borst meegezongen. Hier en daar werd zelfs een traantje weggepinkt. Goed om te zien, dat deze vereniging nog wel eensgezindheid uitstraalt en trots is op hun club. Het 3e behaalde dit kampioenschap in de 6e klasse van het amateurvoetbal. Het was dit seizoen heer en meester.

Het team bestaande uit spelers, die al van jongs af aan het blauwe shirt met trots dragen en die nu hun laatste voetbaljaren slijten op achteraf veldjes in de kelderklasse. Het kraakt en het piept aan alle kanten. De meeste hebben hun sportieve hoogtepunt allang gehad en er zijn zelfs al bij, die geen hoogtepunt meer kunnen krijgen. Maar iedereen is er graag bij, want thuis is het ook niet alles.

Dus pakken we iedere zondag trouw de voetbaltas, worden de koelboxen tot de nok gevuld en trekken we ten strijde.

Het team speelt in een 4-4-2 systeem in de geest van Valeri Lobanovsky, de grondlegger van het grote dynamo Kiev. Een geoliede machine, waarbij de linies naadloos in elkaar overlopen en spelers meerdere posities bespelen. Na verloop van de wedstrijd verandert het systeem van lieverlee in een 3-2-5 systeem. Met veel hangende spitsen. Dit kampioenschap is dan ook niet aan individuen toe te schrijven.

Wel opvallend was dat bijna elke tegenstander kapot werd gespeeld door het dynamische middenveld onder leiding van Joep “the skipper” Kuijsters. Geflankeerd door zijn trouwe adjudanten Paul “KPJ” Bink, Luut “iedere bal op de stropdas” Zomers, Marcel “alles op techniek” Rutters.En de nestor van de ploeg en tevens huis dj Erik “forever Young” Kuijsters. Loopwonder Oscar “Ozzie” van der Pluijm maakte de meeste meters. De overige meters werden dan gemaakt, door de man die menig vrouwenhart sneller doet slaan. Rob “George Best” Kuijsters.

Laatste man Patrick “ altijd lange bal” Vink stuurde van achteruit zijn sloopploeg aan. Zodat iedere spits aan de ketting kwam te liggen bij Nicolai ”de metselaer” den Dekker, Harry “tikkie terug” Kamp, Niels “kikker” van der Koog en Tom “sloeber” Pauwels. Als er dan toch een bal doorheen kwam, was hij een prooi voor Patrick “laat maar schieten, jaja” Honcoop. Die wel een van de rustigste jaren als keeper achter de rug heeft. Ook een klein aandeel was er voor onze spits Mark “altijd binnenkant voet” Berende met zijn 64 doelpunten!!! Hij had veel steun aan de altijd gaten trekkende Julian “Johnnie” de Nijs en de lekker kaatsende Patrick ”blijf maar draaien” Marcelissen, laatste fungeerde ook nog enkele malen als keeper.

Ieder team kan niet zonder een goede bank, deze was met Adriaan “Aaike” van den Berg, Gerwin ”overal inzetbaar” Honcoop en Jeroen “mis geen feestje” Pelders bij ons dan ook zwaar bezet. En natuurlijk heeft ieder team wel een echte puntenpakker, ( wij zelfs 2) de vlaggers Peter “pino” de Groot en Ted “de weggever” Pelders. Ook het technisch hart mag niet onvermeld blijven met Charles “allesdoener” van der Pluijm, Barry “smooth criminal” van der Pluijm en Herby “grote geldschieter” Kuijsters. Die zorgden dat alles tiptop geregeld was tijdens en rond onze wedstrijden.

Het team wordt al sinds jaar en dag gesponsord door Strikolith en Hurby Kunststof Kozijnen, dank daarvoor!

Aangezien stoppen geen optie is, plakken we er met zijn allen nog maar een jaartje(s) aan vast.