BN De Stem over Raamsdonk-VCW

17 april 2018 10:15

Raamsdonk drukt VCW verder in de problemen

Raamsdonk is aan een goede serie bezig. Na de 3-2 overwinning van gisteren tegen VCW heeft het team al tien punten gehaald uit de laatste vier wedstrijden.
VCW moet hopen om zich via de nacompetitie veilig te spelen. Dan moet de ploeg van trainer Daan Uithof nog wel OMC onder zich zien te houden.

VCW begon fel en even leek het er op als of Raamsdonk overlopen zou worden. Als Jens Verschuren namens VCW in de vierde minuut had raak gekopt dan had Raamsdonk meteen met een probleem gezeten.

Pingpong
De wedstrijd verzandde al snel in een pingpong wedstrijd. Balverlies over en weer overheerste in dit degradatieduel. De 1-0, gescoord door Luke de Bont, viel uit het niets. De Bont strafte slap verdedigen goed af. Vijf minuten voor rust toen trainer Daan Uithof zich openlijk afvroeg waar zijn team mee bezig was, - ,,Ze spelen alsof ze al 8 weken veilig staan'' - sloeg Raamsdonk voor de tweede keer toe. Een vrije trap van Justin van Strien kwam bij Daan van der Pluijm terecht. Van der Pluijm schoof de bal achter VCW-keeper Hans Gelens. In de kleedkamer van VCW moet het in de rust gedonderd hebben, want vanaf de hervatting waren de roodhemden wel bij de les. Binnen de minuut was VCW door een van richting veranderd schot van Wessel Verschuren weer in de wedstrijd. Na ruim één uur spelen was het opnieuw Wessel Verschuren, die voor VCW scoorde, 2-2. Raamsdonk raakte niet in paniek en bleef loeren op een geslaagde counter. Door het wegsturen van Toin van Oers moest VCW het laatste kwartier met tien man verder. Binnen vijf minuten had Raamsdonk de meermanssituatie uitgebuit, 3-2. ,,Over hoe we in de tweede helft weer in de wedstrijd kwamen ben ik tevreden. Dit geeft moed voor de rest van het seizoen. We moeten dan wel ons koppie erbij zien te houden", gaf Daan Uithof aan. Trainer Ricardo Aguado van Raamsdonk was in zijn nopjes. ,,Rechtstreekse degradatie gaan we ontlopen en nu moeten we zien dat we van de 12e en 13e plaats wegbliijven. VCW had wel het meeste balbezit, maar wij hadden de meeste kansen. We zijn de laatste vier wedstrijden nog ongeslagen. Het zit momenteel mee."

Raamsdonk - VCW 3-2 (2-0). 1-0 Luke de Bont, 2-0 Daan van der Pluijm, 2-1 en 2-2 Wessel Verschuren, 3-2 Luuk Nieuwesteeg.

Bron: BN De Stem, Paul Withagen
Foto: René Schotanus/PIX4PROFS